Thursday, March 25, 2010

نقش پسر جنتى در پولشويی اموال پاسداران و انتقال آن به سوئيس


به گزارش شبکه خبری العربیه، على جنتى پسر آخوند احمد جنتی که سفیر جمهوری سلامی در کویت است، بخشی از اموال سپاه پاسداران را که از راه قاچاق مواد مخدر بدست میاید، پولشويى كرده و آن را به يک بانک سوئيسى منتقل می کند.
كشف يک شبكه پولشويى وابسته به سپاه ترور و قاچاق پاسداران در كشورهاى عربى خلیج فارس باعث یک رسوايى بزرگ براى جمهوری اسلامی در این کشورها شده است.

شبکه تلويزيونی العربيه که به جزئیات بیشتری در این زمینه دست پیدا کرده در گزارشی گفت، غير منتظره نيست كه در بحرين و كويت پرده از يک پروژه بزرگ و گسترده برداشته شود كه سپاه پاسداران رژيم تهران براى پولشويى در منطقه خليج فارس انجام مى دهد. همچنين غيرمنتظره نيست كه صحبت از دست داشتن شخصيتهاى عربى و شايد خارجى داراى نفوذ در اين پروژه خطرناک به ميان آيد. سپاه پاسداران كه از پایان جنگ ايران و عراق به يک نيروى اقتصادى غول پيكر در داخل ايران تبديل شده است، اغلب پهنه هاى اقتصادى كشور را تحت كنترل دارد. برخی از سران حکومت از جمله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، دخالت سپاه پاسداران در سياست را توجيه مى كنند و پسرش على جنتى، سفیر رژیم تهران در کویت اموال سپاه پاسداران را پولشويى كرده و آن را به يک بانک سوئيسى منتقل می کند. در رابطه با وزير بحرينى منصور بن رجب نیز منابع مطلع گفتند كه این مقام بحرینی هم در پولشويی اموال غيرقانونى بدست آمده از فروش مواد مخدر توسط سپاه پاسداران دست داشته است. بازجويى از اين وزير بحرينى ادامه دارد.

No comments:

Post a Comment