Sunday, March 14, 2010

امام جمعه رشت : چهارشنبه سوري و پريدن از روي آتش خرافه پرستي است ....!!!!!!!!


به گزارش خبرنگار ايرنا ، " آيت الله زين العابدين قرباني " افزود: اين مراسم از گذشتگان براي ما مانده هرچيزي که از گذشته مانده مقدس نيست وهر چيز عتيقه اي محبوب نيست .
وي گفت : اينکه از روز آتش مي پرند و مي گويند زردي من از تو سرخي تو از من اين بت پرستي است زرتشتي ها فکر مي کردن آتش نشانه خدا و مقدس است توي مسلمان هم اگر اينگونه فکر کني حماقت است.
وي افزود : اين روز ها در مراسم چهارشنبه سوري علاوه بر خرافه پرستي اعمال ناشايست ديگري نظير ترقه بازي نيز بلاي جان مردم شده و آسايش و سلامت همه را در معرض تهديد قرار داده است.
وي گفت : بسيار جاي تاسف است که در جامعه اسلامي هنوز هم بازار رمال ها و فالگيرها و دعا نويس ها گرم است اينها از نظر اسلام اعتباري ندارد و مردود است اگر خداوند مرضي را خلق کرده دواي آنرا هم خلق کرده که بايد از طريق عقلاني آنرا چاره کرد.
قرباني ياد اور شد اينکه گفته مي شود بانگ کلاغ سياه و جغد شوم است نيز واقعيت ندارد ، زن ، خانه و ماشين براي فلان کس بد شگون است نيز صحيح نيست ما همه مسوول اعمال خود هستيم ، اگر مهريه زن زياد بود و هر روز آنرا از شوهر خود طلب کرد و مرد از پرداخت آن عاجز بود چه ربطي به بد شگوني دارد.
وي گفت : اسلام دين حق است و رابطه علت و معلولي را قبول دارد اين حرفها مبناي علمي و واقعي ندارد.ک/2

No comments:

Post a Comment