Wednesday, July 29, 2015

مجلس از احمدی‌‌نژاد شکایت کرد

  • قرار است گزارش پیگیری این شکایت به طور مرتب به اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ارائه شود.
  • در زمان ریاست جمهوری احمدی‌ نژاد بارها موضوع تخلفات او از طرف منتقدان گزارش می‌‌شد اما مسئولان مربوطه به آن توجهی‌ نمی‌‌کردند.
  • سخنگوی کمیسیون اصل نود نیز امروز بخش دیگری از تخلفات احمدی نژاد  را در ارتباط با معاونان او در زمان ریاست جمهوری مطرح کرد.
  • در همین حال مشاور ارشد حسن روحانی از شکایت شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حمید بقایی خبر داد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از محمود احمدی‌نژاد به دلیل برگزار نکردن جلسات شورای گفت‌وگو در دولت قبل شکایت کرده است.
نادر قاضی پور که به نمایندگی از مجلس وظیفه پیگیری این شکایت را بر عهده دارد در همین رابطه گفت "قرار است گزارش پیگیری این شکایت به طور مرتب به اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس ارائه شود."
در زمان ریاست جمهوری احمدی‌ نژاد بارها موضوع تخلفات او از طرف منتقدان گزارش می‌‌شد اما مسئولان مربوطه به آن توجهی‌ نمی‌‌کردند و پس از پایان دوران ریاست جمهوری او که با حمایت کامل مجلس به پایان رسید، تخلفات او علنی شد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود نیز امروز بخش دیگری از تخلفات احمدی نژاد  را در ارتباط با معاونان او در زمان ریاست جمهوری مطرح کرد.
مصطفی افضلی فرد گفت "کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس نهم و شخص رییس کمیسیون، بارها به احمدی نژاد رییس جمهور وقت درباره پرونده‌های بقایی و رحیمی تذکر و گزارش داد، ولی او هیچ توجه نداشت و بر این باور بودند که این موضوعات پرونده سازی است."
او می‌‌گوید در ارتباط با اینکه تخلفات این دو نفر چه بوده است به خاطر گذشت سه سال از آن موضوع حضور ذهن ندارد "اما تا جایی که می‌‌داند موضوع اصلی این پرونده مالی بود که همین موضوع باعث شد جامعه زیان‌های فراوانی ببینند."
در همین حال، اکبر ترکان، مشاور ارشد حسن روحانی، از شکایت شورای هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از حمید بقایی معاون اجرایی رییس دولت دهم به دلیل برخی ساخت و سازها در مناطق آزاد و خودروهایی که گرفته اند و هنوز پس نداده اند، خبر داد.
در حال حاضر، محمد رضا رحیمی برای گذراندن پنج سال محکومیت در زندان است و حمید بقائی نیز اواسط خرداد ماه گذشته بازداشت شد.
 این در حالی‌ است که برخی‌ دیگر از معاونان و نزدیکان احمدی‌ نژاد هم متهم به تخلفات مالی‌ هستند.

No comments:

Post a Comment