Saturday, August 27, 2016

شهرداری لس‌آنجلس تابلوی محله ایرانیان را در بزرگراه 405 نصب کرد

با اجرایی شدن مصوبه کنگره ایالتی کالیفرنیا به تازگی و شش سال پس از نامگذاری بخشی از بلوار معروف "وست‌وود" در این شهر به نام "محله ایرانیان" Persian Square در فواصل یک مایلی از خروجی‌های منتهی به این منطقه از مسیرهای شمالی و جنوبی بزرگراه 405 اقدام به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای هدایت ترافیک به این منطقه کرده است.

شش سال پس از آنکه محله ایرانیان به خواسته و پیشنهاد آقایان بیژن خلیلی و الکس حلمی از سوی شهرداری لس آنجلس رسما Persian Square نامگذاری شد، حالا میلیون ها ساکنین جنوب کالیفرنیا در یکی از شلوغ ترین بزرگراه های این ایالت همه روزه تابلوهایی برای راهنمایی ترافیک به محله ایرانیان را مشاهده می کنند.
 این اقدام که به درخواست گروهی از ایرانیان ساکن لس‌آنجلس و با حمایت مالی آقایان الكس حلمي، رضا ساربان ها، مايكل دليجاني و بیتا دریاباری انجام شده است تنها یک سال پس از نامگذاری محله ایرانیان در لس‌آنجلس به کنگره ایالتی کالیفرنیا پیشنهاد شده بود و اجرایی شدن آن تا کنون به طول انجامیده است.
بزرگراه ایالتی  405 یکی از پهن‌ترین و پُر‌تردد‌ترین بزرگراه‌های جهان محسوب می‌شود که در سال 1964 میلادی و به جای جاده شماره هفت کالیفرنیا ساخته شد. این بزرگراه که مسیر اصلی دسترسی به فرودگاه بین المللی LAX محسوب می‌شود، دو منطقه اورنج کانتی و لس‌آنجلس کانتی را به هم وصل کرده و در مسیر 72 مایلی خود از 20 شهر در این مناطق عبور می‌کند.
اداره راه‌های ایالات متحده می‌گوید روزانه بیشتر از 3 میلیون سرنشین خودروهای خصوصی و عمومی از این بزرگراه عبور می‌کنند. 
تابلوی محله ایرانیان در مسیر شمال به جنوب حد فاصل بلوارهای «سان‌ست» و «ویلشیر» و در مسیر مقابل نیز در تقاطع «بزرگراه 10» و باند شمالی 405 نصب شده است.
لازم به یادآوری است رسیدگی به کلیه امور مربوط به بزرگراه های میان ایالتی به عهده دولت های 50 گانه ایالتی در سراسر آمریکاست و همچنین اداره آزادراه های ملی آمریکا نیز به عهده دولت فدرال است. بزرگراه 405 یک شاهراه میان ایالتی در کالیفرنیا منشعب از آزادراه ملی شماره 5 است که چندین ایالت آمریکا را به هم پیوند می دهد.

No comments:

Post a Comment