Monday, October 3, 2016

کنسرت داریوش در آلمان: 29 زخمی و 18 نفر بازداشت شدند

در حاشیه کنسرت داریوش که در شهر کلن در آلمان برگزار شد به دلیل اغتشاش و درگیری های مردم در سالن Kölner Maritim (محل برگزاری این کنسرت) به بازداشت 18 نفر و زخمی شدن 29 ایرانی تبار دیگر انجامیده است.
کنسرت داریوش که در شامگاه روز یکشنبه دوم اکتبر 2016 در سالن Kölner Maritim با اغتشاش شدید مواجه شد که سرانجام پس از ساعاتی درگیری با مداخله پلیس آلمان متوقف شد.
به گزارش شاعدان عینی فضای سالن برگزاری این کنسرت پس از اعمال خشونت فیزیکی از سوی ماموران حفاظت سالن در قبال علاقمندان به این خواننده ایرانی بحرانی شد و در نهایت با ضرب و شتم از سوی یکی از محافظین این خواننده به یک بحران تمام عیار مبدل شد که طی آن صدها تن بی دلیل به سمت استیج حمله بردند و نزاعی تمام عیار شکل گرفت.
مراجع پزشکی کلن می گویند 29 تن در این درگیری زخمی شده اند که دست کم 9 نفر از آنان برای درمان تکمیلی مجبور به بستری شدن در مراکز درمانی شده اند. همچنین استفاده از چاقو در یک مورد موجب شده است تا برخی از شرکت کنندگان در این کنسرت در مظان اتهام حمل سلاح سرد قرار داشته باشند.
پلیس کلن می گوید تا کنون 18 نفر در ارتباط با پرونده این نزاع دستگیر شده اند و هم اکنون در بازداشت پلیس هستند.
شاهدان می گویند با اینکه این رویداد در ساعات پایانی یکشنبه شب رخ داد ما محوطه داخلی و بیرونی سالن Kölner Maritim تا ساعات نخستین روز دوشنبه 3 اکتبر نیز همچنان از سوی پلیس تحت بررسی قرار داشت. هنوز از خسارات احتمالی به سالن کنسرت و وضعیت افراد بستری شده در پی جراحات جدی تر گزارشی مخابره نشده است

No comments:

Post a Comment