Wednesday, December 18, 2013
۱۱هزار نفر از کشورهای دیگر برای جنگ علیه دولت اسد، به سوریه رفتهاند
به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز بینالمللی مطالعه رادیکالیسم، که با مشارکت پنج دانشگاه تشکیل شده و مرکزش در کینگز کالج لندن مستقر است، میگوید: «برآورد ما حاکی از این است که از اواخر سال ۲۰۱۱ تا دهم دسامبر ۲۰۱۳، ۳۳۰۰ تا ۱۱هزار نفر از کشورهای دیگر برای جنگ علیه دولت اسد، به سوریه رفتهاند.»
این گزارش میافزاید: «این آمار شامل کسانی میشود که هماکنون نیز در سوریه هستند، به وطن خود بازگشتهاند و دستگیر یا کشته شدهاند.»
این مرکز تحقیقاتی یادآور شده است که برای دستیابی به این آمار، از ۱۵۰۰ منبع استفاده کرده است و این منابع شامل گزارشهای رسانهای، آمارهای دولتی، بیانیههای جهادی و شبکههای اجتماعی میشود.
برپایه این گزارش شهروندان کشورهای عربی و اروپایی، با نسبت ۸۰ درصد، بیشترین جنگجویان خارجی در سوریه را تشکیل میدهند.
این موسسه میگوید علاوه بر کشورهای اروپایی و عربی، افرادی از جنوب شرق آسیا، آمریکا، شمال آفریقا، بالکان و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز به سوریه رفتهاند.
بیشتر این خارجیها طبق این گزارش، به گروه النصره و دولت اسلامی عراق و شام، دو گروه مرتبط با تشکیلات القاعده، پیوستهاند.
مرکز بینالمللی مطالع رادیکالیسم میگوید شهروندان اروپای غربی که بیشتر از فرانسه و بریتانیا هستند، حدود ۱۸ درصد افراد مسلح خارجی در سوریه را تشکیل میدهند.
برپایه این تحقیق کسانی که از خاورمیانه در سوریه جنگیدهاند، ۷۰ درصد از خارجیهای مسلح در سوریه را تشکیل میدهند.
برپایه برآورد این مرکز، شمار افرادی که از اروپای غربی به سوریه رفتهاند از ماه آوریل تاکنون سهبرابر شده است.
این مرکز افزوده است که احتمال میرود این روند با افزایش شمار لبنانیها و عراقیهای شیعهای که در کنار نیروهای بشار اسد میجنگند و همچنین نقش ایران در این جنگ، مرتبط باشد.
این گزارش میافزاید: «به نظر میرسد این مساله باعث شده است که برخی سنیها، جنگ در سوریه را مذهبی بدانند و به فکر کمک با یکدیگر برا ی مقابله با پیشروی شیعیان بیفتند.»
نتایج گزارش مرکز بینالمللی مطالعه رادیکالیسم شامل افراد خارجی نمیشود که در کنار نیروهای بشار اسد، در حال نبرد هستند.
radiofarda
Tuesday, December 17, 2013
Monday, December 16, 2013
آبمیوه های طبیعی با طعم «سرطان» صنعتی!!!
خوردن میوه در فصل ثمردهی میوه
به گواهی تمامی کارشناسان مواد غذایی و مشاوران تغذیه سالم خوردن میوه های
تازه بنابر به ثمرنشینی در هر فصل بهترین الگوی مصرف میوه جات و صیفی جات
است؛ حتی خوردن خود میوه ها در فصولی که در منطقه موردنظر، فصل ثمر آن
میوه نیست نیز ممکن است نه تنها سودمند نباشد که گاهی اوقات مضر است.
نوشیدن آبمیوه ی تازه ی دستگیر!
در برخی موارد بویژه در کودکان و کهنسالان خوردن میوه مقدور نیست؛ در این
حالت برای استفاده کامل از خواص میوه ضروریست آب میوه در خانه و با روشهای
مرسوم (دستی یا آبمیوه گیر) گرفته شود و بسرعت مورد استفاده قرار گیرد،
استفاده از فیبرهای میوه (که اصطلاحاً تفاله های آبمیوه گیری نامیده می
شود) نیز مهم است چرا که یکی از خواص اصلی برای بدن در همان فیبرهای میوه
نهفته است.(کاهش ویتامینهای اصلی مورد نیاز بدن و افزایش درصد قند آب میوه)
آبمیوه های تازه ی در سطح شهر!
به چند دلیل منطقی نباید از آبمیوه های که فروشندگان آبمیوه در سطح شهر
دارند استفاده کرد؛ استفاده اغلب آنها از از میوه های کپک زده و نامرغوب و
ته مانده جعبه میوه فروشها به علت ارزانی، تماس آب میوه مانده با هوای
آلوده سطح شهر و استفاده از اسانس و شکر افزوده بالا در برخی از آبمیوه ها
دلایل توصیه به عدم استفاده از آبمیوه های شهری هستند.
آبمیوه های بسته بندی شده با طعم سدیم ساخارین
تقریباً محال است آبمیوه ای در بسته بندی های شیک پیدا کنید که کاملاً
طبیعی باشد!قریب به اتفاق آبمیوه های حاصل کنستانتره میوه با شکر و آب
هستند.
کنستانتره حاصل فشرده سازی میوه ها و تبخیر آب و عصاره
سازی از آب آنهاست که در بشکه های بزرگ در انبارها نگهداری می شود؛ استفاده
بهینه از فضا، سالم ماندن و ارائه آبمیوه در فصولی که خود میوه در آن فصل
نایاب است از دلایل کنستانتره کرده میوه هاست.
با زمانهای طولانی
مصرف و تاریخ و انقضایی که بر روی بسته بندی ها نیز نوشته می شود تقریباً
کاملا مشخص است که نگارش "بدون مواد نگهدارنده" بر روی بسته بندی ها هم
فریبی بیش نیست؛ "پکتین" نام ماده ای است که اغلب مواد غذایی بویژه نوشیدنی
ها با آن نگهداری می شوند.
و از همه مهمتر "بدون شکر و قند
اضافه" نوشته شده روی پاکتهای آبمیوه هم یعنی:« شیرینی موجود در این آبمیوه
نه اینکه از شیرینی واقعی خود میوه باشد بلکه ما از قندی صنعتی بنام "سدیم
ساخارین" که گویا سرطانزا نیز هست استفاده می کنیم و از شکر و قند استفاده
نمی کنیم»!
تولید انواع کامیون در آبان ماه امسال در شش شرکت داخلی به صفر رسید.!!!!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آبان ماه امسال تولید
انواع کامیون با افت 54 درصدی از 1172 دستگاه در آبان ماه 91 به 539
دستگاه در آبان ماه 92 کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع کامیون در شرکتهای رخش خودرو دیزل، زامیاد، کاریزان خودرو، فنآوریهای پیشرفته، رایان فن گستر دیزل و ماموت متوقف و به صفر رسیده است.
این در حالی است که آبان ماه سال گذشته در شرکت رخش خودرو دیزل 10 دستگاه، زامیاد چهار دستگاه، کاریزان خودرو 54 دستگاه، فنآوریهای پیشرفته دو دستگاه، رایان فن گستر دیزل 31 دستگاه و در شرکت ماموت 35 دستگاه کامیون تولید شده بود.
آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرو دیزل با افت 25.7 درصدی از 35 دستگاه در آبان ماه 91 به 26 دستگاه کاهش یافته است. تولید در ایران خودرو دیزل نیز با افت 13.1 درصدی از 252 دستگاه به 219 دستگاه رسیده است.
در این مدت تولید در شرکت سایپا دیزل با افت 73.6 درصدی از 284 دستگاه به 75 دستگاه کاهش یافته است. تولید در گروه بهمن نیز با افت 52.9 درصدی از 465 دستگاه به 219 دستگاه رسیده است.
در این مدت تولید انواع کامیون در شرکتهای رخش خودرو دیزل، زامیاد، کاریزان خودرو، فنآوریهای پیشرفته، رایان فن گستر دیزل و ماموت متوقف و به صفر رسیده است.
این در حالی است که آبان ماه سال گذشته در شرکت رخش خودرو دیزل 10 دستگاه، زامیاد چهار دستگاه، کاریزان خودرو 54 دستگاه، فنآوریهای پیشرفته دو دستگاه، رایان فن گستر دیزل 31 دستگاه و در شرکت ماموت 35 دستگاه کامیون تولید شده بود.
آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت ارس خودرو دیزل با افت 25.7 درصدی از 35 دستگاه در آبان ماه 91 به 26 دستگاه کاهش یافته است. تولید در ایران خودرو دیزل نیز با افت 13.1 درصدی از 252 دستگاه به 219 دستگاه رسیده است.
در این مدت تولید در شرکت سایپا دیزل با افت 73.6 درصدی از 284 دستگاه به 75 دستگاه کاهش یافته است. تولید در گروه بهمن نیز با افت 52.9 درصدی از 465 دستگاه به 219 دستگاه رسیده است.
پلیس عربستان انبوهی از قرآن را از مجاری فاضلاب بیرون آورد
دستگاههای دولتی عربستان از جمله پلیس انبوهی از قرآن را از مجاری فاضلاب استان «طائف» این کشور خارج کردند.
به گزارش «محبت نیوز»، پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه به نقل از ایکنا خبر داد، دستگاههای دولتی عربستان از جمله پلیس، دبیرخانه طائف و هیئت امر به معروف و نهی از منکر این کشور روز، 23 آذر، نسخههایی از قرآن را از مجاری فاضلاب منطقه «قروی» واقع در جوار مسجد «ابن سرور» شهر طائف خارج کردند.
پلیس استان طائف تحقیقات به منظور شناسایی عاملان این اقدام به قرآن را با هدف محاکمه عاملان آن آغاز کرده است و گفته می شود احتمال میرود که عامل این حرکت فردی ساحر باشد !
یک منبع مسئول در هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به الحیاة گفت: یکی از دانشآموزان منطقه، پنجشنبه گذشته، 21 آذر، طی بازگشت به منزل این قرآنها را مشاهده کرده و پدرش را در جریان قرار داد، وی نیز مسئله را به گشتهای امنیتی ابلاغ کرد.
به گفته این منبع، گشتهای امنیتی پس از اطلاع از این اقدام ، بخش مبارزه با اعمال سحر و جادو در هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان را در جریان قرار دادند، زیرا مطمئن هستند که این کار با مسائل مربوط به سحر و جادو در ارتباط بوده است.
هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان نیز از شرکت وابسته به دبیرخانه طائف برای عملیات حفاری و خارجکردن قرآنها کمک گرفت و قرآنهای استخراجشده به خاطر افتادن در آب، کهنه، پارهشده و گلی شده بود.
توهین به قرآن در عربستان تازگی ندارد و پیشتر نیز مسئولان زندان سیاسی «الحائر» این کشور به نسخههایی از قران اهانت کردند که تظاهرات شهروندان سعودی را در پی داشت
به گزارش «محبت نیوز»، پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه به نقل از ایکنا خبر داد، دستگاههای دولتی عربستان از جمله پلیس، دبیرخانه طائف و هیئت امر به معروف و نهی از منکر این کشور روز، 23 آذر، نسخههایی از قرآن را از مجاری فاضلاب منطقه «قروی» واقع در جوار مسجد «ابن سرور» شهر طائف خارج کردند.
پلیس استان طائف تحقیقات به منظور شناسایی عاملان این اقدام به قرآن را با هدف محاکمه عاملان آن آغاز کرده است و گفته می شود احتمال میرود که عامل این حرکت فردی ساحر باشد !
یک منبع مسئول در هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به الحیاة گفت: یکی از دانشآموزان منطقه، پنجشنبه گذشته، 21 آذر، طی بازگشت به منزل این قرآنها را مشاهده کرده و پدرش را در جریان قرار داد، وی نیز مسئله را به گشتهای امنیتی ابلاغ کرد.
به گفته این منبع، گشتهای امنیتی پس از اطلاع از این اقدام ، بخش مبارزه با اعمال سحر و جادو در هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان را در جریان قرار دادند، زیرا مطمئن هستند که این کار با مسائل مربوط به سحر و جادو در ارتباط بوده است.
هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان نیز از شرکت وابسته به دبیرخانه طائف برای عملیات حفاری و خارجکردن قرآنها کمک گرفت و قرآنهای استخراجشده به خاطر افتادن در آب، کهنه، پارهشده و گلی شده بود.
توهین به قرآن در عربستان تازگی ندارد و پیشتر نیز مسئولان زندان سیاسی «الحائر» این کشور به نسخههایی از قران اهانت کردند که تظاهرات شهروندان سعودی را در پی داشت
پرداخت 3 ماه یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی با وصول بدهی زنجانی
بابک زنجانی سرانجام پس از کشمکشهای فراوان بدهی بیش از 2 میلیارد یورویی
خود به وزارت نفت را در روز شنبه هفته جاری پرداخت کرد که این پول معادل 3
ماه اعتبار یارانه نقدی حدود 76 میلیون ایرانی را شامل میشود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با مهر گفت: بابک زنجانی اصل بدهی خود به وزارت نفت را به یکی از شعبه های خارجی بانکهای داخلی پرداخت کرد و این موضوع مورد تائید رئیس این بانک قرار گرفت.
از محمدعلی پورمختار سئوال شد چرا این پول به یکی از شعب خارجی واریز شده است که وی پاسخ داد: زنجانی با توجه به تحریمها از طریق خاصی این پول را به حساب یکی از شعبه های خارجی بانکهای داخلی پرداخت کرد.
پیش از این، بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت حدود دو میلیارد و 600 میلیون یورو اعلام شده بود.
به گزارش مهر، 2 میلیارد و 600 میلیون یورو با نرخ یورو 4060 تومان در بازار آزاد بیش از 10 هزار و 550 میلیارد تومان میشود. در واقع، دولت در حال حاضر بابت یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی، ماهانه چیزی حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت میکند.
برهمین اساس، وصول بدهی زنجانی به وزارت نفت، اعتبار یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی برای مدت 3 ماه را شامل میشود.
منبع : http://www.mehrnews.com/ detail/News/2195635
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با مهر گفت: بابک زنجانی اصل بدهی خود به وزارت نفت را به یکی از شعبه های خارجی بانکهای داخلی پرداخت کرد و این موضوع مورد تائید رئیس این بانک قرار گرفت.
از محمدعلی پورمختار سئوال شد چرا این پول به یکی از شعب خارجی واریز شده است که وی پاسخ داد: زنجانی با توجه به تحریمها از طریق خاصی این پول را به حساب یکی از شعبه های خارجی بانکهای داخلی پرداخت کرد.
پیش از این، بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت حدود دو میلیارد و 600 میلیون یورو اعلام شده بود.
به گزارش مهر، 2 میلیارد و 600 میلیون یورو با نرخ یورو 4060 تومان در بازار آزاد بیش از 10 هزار و 550 میلیارد تومان میشود. در واقع، دولت در حال حاضر بابت یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی، ماهانه چیزی حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت میکند.
برهمین اساس، وصول بدهی زنجانی به وزارت نفت، اعتبار یارانه نقدی 76 میلیون ایرانی برای مدت 3 ماه را شامل میشود.
منبع : http://www.mehrnews.com/
Sunday, December 15, 2013
سفر هیات پارلمان اروپا به ایران
Saturday, December 14, 2013
Subscribe to:
Posts (Atom)





