Monday, October 14, 2013

!!!مرگ مشکوک یک دانشجو؛ تحصن دانشجویان همدان




تحصن دانشجویان دانشگاه های همدان در اعتراض به مرگ مشکوک دانشجوی مریوانی

اعتراض صدها دانشجوی دانشگاه های همدان در ارتباط با مرگ مشکوک دانشجوی مریوانی در مقابل دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.


بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، از صبح امروز داشجویان دانشگاه های همدان در اعتراض به مرگ "سحر چوینی" در مقابل دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان دست به اعتراض زده اند.

برپایه گزارش خبرنگار موکریان و بنا به گفته حاضرین در این تحصن، امروز دوشنبه ٢٢ مهرماه دانشجویان دانشگاه های همدان در اعتراض به مرگ مشکوک داشجوی کرد رشته پرستاری، "سحر چوینی"، در مقابل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان تجمع کرده و خواستار پیگیری عادلانه مرگ این دانشجو شده اند.

گزارش موکریان در ادامه می افزاید، در این تجمع که صدها تن از دانشجویان حضور داشتند، مسئولین دانشگاه نیز با درخواست متحصنین در محل تجمع حضور داشتند و آقای موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سخنانی مرگ این دانشجو را خودکشی خواند که منجر به اعتراض دانشجویان مبنی بر سرپوش نهادن به این مسئله و شانه خالی کردن از شفاف سازی ماجرا شد.

شایان ذکر است، اين حادثه كه در روز جمعه 19 مهرماه 92 اتفاق افتاده بود در حالي به بحث اصلي محافل دانشجوهاي اين دانشگاه تبديل شده كه مرگ "سحر" در روز تعطيل بوده و عده زيادي از دانشجوها در خوابگاه حضور نداشتند. «سحر چوینی» كه اهل مريوان است شب حادثه در اتاق خود تنها بوده و دوستانش صبح روز بعد در حالي جسد وي را ديده اند كه يك روسري به رنگ تيره دور گردنش پيچيده شده و به ميله هاي تختش آويزان مانده است. بلافاصله اكيپ حفظ صحنه جرم، بازپرس كشيك قتل، كارآگاهان پليس و تيم پزشكي قانوني راهي محل قتل شده و شروع به تجسس كردند.

پیشتر آژانس خبری موکریان به نقل از خبرنگار اعتماد گزارش کرده بود كه كارشناس پزشكي قانوني اعلام كرده قتل در ساعت پنج بامداد روز جمعه رخ داده است و پزشك پزشكي قانوني همچنين در محل گفته است: علت مرگ خفگي نيست و مقتول پيش از حلق آويز شدن به علت ضربه مغزي فوت شده است. شنیده ها حاکی است دو روز بعد مسئولان مربوطه اعلام کرده اند که مرگ سحر بر اثر خودکشی بوده است. همین اظهار نظر کافی بود تا خانواده سحر، همشهریان وی و دانشجویان دانشگاه های همدان اعتراض خود را نسبت به این مساله اعلام کنند و امروز صدها دانشجو در اعتراض به این نوع اظهارات دست به تحصن بزنند و خواستار شفاف سازی در مورد زوایای پنهان این مرگ شوند.

لازم به ذکر است "موکریان" گزارش تکمیلی درباره جزئیات این خبر را متعاقبا منتشر خواهد کرد.

No comments:

Post a Comment