Monday, October 10, 2016

بخاطر حسنی به شمشیر میزنه سرش رو قطع می کنه آیا به این می گن اعزار داری؟



🔺تحریم سینه زدن ،نوحه خوانی، برسر وصورت زدن 🔺
همانطور که اشاره کردیم ائمه نیز به شدت این عمل جاهلی و غیر شرعی و بدعت را تحریم کرده اند ، اکنون نیز چند روایت دیگر جهت اتمام حجت ،از زبان پیامبر و ائمه در کتب شیعه خدمتتان ارائه میدهیم:👇👇
1⃣ رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرمایند : «نوحه سرائی از جاهلیت می باشد».(بحار الأنوار:ص۸۲/۱۰۳).
2⃣ رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرمایند : «دو صدا هستند که ملعونند و خداوند به آنه غضب می کند: شیون در مصیبت و صدا در حالت شادی یعنی: نوحه و غناء» (بحارالأنوار: ۸۲/۱۰۱).
3⃣ امیر المومنین علی میفرمایند : «در سرزمینی که صاحب قدرت هستی تو را به نوحه برای مرده هشدار می‌دهم» (مستدرک الوسائل:۱/۱۴۴)
4⃣ رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرمایند : «و همانا شما را از نوحه و شیون نهی می کنم» (جامع احادیث الشیعه: ۳/۳۷۲).
5⃣ رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرمایند :«و همانا من شما را نهی کرده ام از نوحه سرائی و دو صدای احمقانه ی بی بندبار: صدا هنگام نغمه های لهو و آوازهای شیطانی و صدا هنگام مصیبت [و] چنگ زدن صورت و پاره کردن یقه و ناله شیطانی» (مستدرک الوسائل: ۱/۱۴۵).
6⃣ حضرت علی میفرمایند : سه چیز از اعمال جاهلیت می‌باشد و در بین مردم از بین نمی‌رود تا قیامت برپا شود: باران طلبیدن از ستارگان و توهین کردن به اقوام و نوحه سرائی در مرگ» (بحار الأنوار: ۸۲/۱۰۱).
7⃣ امام صادق میفرمایند: «فریاد زدن بر مرده اصلاح نمی‌گردد و جایز نمی باشد ولی اکثر مردم درک نمی کنند». (الکافی: ۳/۲۲۶).
8⃣ امام صادق میفرمایند : «فریاد زدن برای مرگ جایز نیست و لباس پاره کردن [نیز همچنین] جایز نیست» (الکافی: ۳/ ۲۵۵).
9⃣ رسول الله ﷺ هنگام وفات به حضرت فاطمه رضی‌الله‌عنها فرمودند: «ای فاطمه! وقتی من وفات کردم، بر سر و صورت خود نزن، واویلا و نوحه‌سرائی نکن و نوحه‌گران رادعوت نکن»[فروع کافی2214، جلاء العیون مجلسی ص192]
10⃣امام حسین به خواهرش زینب فرمود: ای خواهر! من تو را سوگند می‌دهم و تو به سوگند من وفادار باش که اگر کشته شدم به خاطر من، گریبان چاک مکن، چهره را مخراش، و درمرگ من واویلا مگو.
شیخ مفید در کتاب "الإرشاد 2‌97"

🔴11-از امام جعفر صادق نقل شده که فرمودند: مصیبت به سوی بندۀ مومن می‌آید و او- بنده مومن- درمقابل آن مصیبت، صبر می‌کند و مصیبت به سوی کافر هم می‌آید اما او - کافر- جزع (بی صبری) می‌کند.
[اصول کافی باب الصبر، ص 87]

🔵12- درمورد معنی "جَزَع" از امام جعفر صادق سؤال شد، ایشان فرمودند: شدیدترین نوع جزع این است که با صدای بلند واویلا کرده و بر سر و صورت بزند و موی سر را بکند. هرکس مجالس ماتم برپا کند، وی صبر را ترک کرده است.[فروع کافی، کتاب الجنائز]

No comments:

Post a Comment