Sunday, September 23, 2012

ساندی تایمز از انفجار یک ابزار جاسوسی، که به شکل یک سنگ ساخته شده بود، در نزدیکی تاسیسات اتمی فردو و پس از شناسایی آن خبر داده است.


ساندی تایمز: ابزار جاسوسی رهگیری اطلاعات کامپیوترهای تاسیسات فردو پس از شناسایی منفجر شد

نشریه انگلیسی زبان ساندی تایمز از انفجار یک ابزار جاسوسی، که به شکل یک سنگ ساخته شده بود، در نزدیکی تاسیسات اتمی فردو و پس از شناسایی آن خبر داده است.

به نظر می رسد که انفجار در خطوط برق میان شهر قم و تاسیسات فردو که فریدون عباسی هفته گذشته به آن اشاره کرده بود، ناشی از همین انفجار بوده است.

به گزارش دانشجونیوز، نشریه انگلیسی ساندی تایمز به نقل از منابع جاسوسی غربی نوشته است این وسیله شناسایی که در شکل یک سنگ ساخته شده بود پس از شناسایی نظامیان ایران در نزدیکی یکی از پایگاه های زیرزمینی غنی سازی اورانیوم منفجر شده است.

بر مبنای این گزارش، اعضای سپاه پاسداران در برنامه گشت زنی ماه گذشته برای بررسی پایانه های ارتباطی اطلاعات و نلفن مرتبط با "فردو" در نزدیکی قم بودند که با یک تکه سنگ مواجه شده و سعی در جا به جایی آن کرده اند.

کارشناسان ایرانی که صحنه انفجار را بررسی نمودند، بقایای یک وسیله با قابلیت گرفتن اطلاعات از کامپیوترهای تاسیسات فردو را پیدا کرده اند.

ساندی تایمز نوشته است که ممکن است یکی از منابع مهم جاسوسی غرب در این حادثه از بین رفته باشد.

منابع ایرانی تاکنون خبری در این زمینه منتشر نکرده بودند تا اینکه هفته گذشته فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در وین از انفجار خطوط برق میان تاسیسات فردو و قم خبر داد.

با وجود اینکه گزارش های اولیه حکایتگر وقوع یک انفجار با هدف قطع برق تجهیزات فردو و اسیب به سانتریفیوژهای این مرکز بود، بازرسی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتم ار تاسیسات فردو در فردای روز انفجار نشان داد که آسیب و یا توقفی در فعالیت های این مرکز رخ نداده است

No comments:

Post a Comment