Saturday, December 15, 2012



اخطار بانک مرکزی به بانک ها : هر بانکی به مردم واقعیت را بگوید . مجوزش لغو میشود. فعلا همه چیز را حاشا کنید
در یک هفته اخیر تراکنش های بانک ها با اختلالات فراوانی روبرو شده است و افراد پذیرنده کارت های عابر بانک با مشکل روبرو شده اند. به این معنی که هر فروشنده ای که جنس خود را از طریق کارت اعتباری و دستگاه "پوز POS - کارت خوان " فروخته است . باید در ظرف 4 ساعت آیند پس از انجام خرید . پول را در حس

اب خود داشته باشد. اما مشکل از همین جا شروع شده است.
به علت اینکه بانکها از سیستم های سوییچ متفاوت و نرم افزار های متفاوتی استفاده مینمودند. حال بانک مرکزی در پی تصمیم دولت به جایگزینی درآمد مالیات به جای نفت به این فکر افتاده است که تمامی سیستمهای بانک ها یکسان نماید و تمامی انها را به صورت یک پارچه تحت عنوان " شاپرک = شبکه الکترونیکی پرداخت کارت" سامان دهی کند . حال انکه با وجود سوییچ ها و نرم افزارهای متفاوت ، اختلال در شبکه فعلی با سیستم "شاپرک " ایجاد شده است که کاملا به بانک مرکزی مرتبط بوده و ربطی به بانکها ندارد. در نتیجه بسیار از مبالغ خریدهای صورت گرفته به حساب فروشنده واریز نشده و این عدم واریز گاها تا 4 روز و برخی همچنان واریز نشده است. این مبالغ به چندین ده میلیارد تومان میرسد.


بعد از این اختلال ، بسیار از صاحبان حساب ها با بانک های عامل تماس گرفته و شکایت کرده اند .بانک ها در ابتدا اعلام کردند که در کنترل و اختیار انها نیست و به بانک مرکزی و سیستم " شاپرک" مرتبط است.بعد از هجوم تلفنهای به بانک مرکزی از سوی شرکتهای بزرگ تجاری در مورد طلب های خود، بانک مرکزی به تمامی بانک های خصوصی به صورت کاملا جدی ، اعلام کرد که نباید به مشتری های خود بگویید که مشکل از بانک مرکزی است و اسمی از این سیستم جدید نیز نیاورید.

بگویید : مشکل از ما و سیستم ماست و به زودی برطرف میشود.

بسیاری از شرکتها تجاری به خاطر چک ها و وام مهای خود، برای این مورد دچار مشکل شده اند و از طرفی با متوجه شدن . سیاست مایات بر اساس تراکنش های تجاری .سعی دارند که کم کم به سمت معامله نقدی بروند

به دلیل مشکلات فنی شبکه شاپرک وعدم توانائی فنی این شبکه فایلهای تسویه با اشتباهات و مغایرتهای زیاد به شرکتهای PSP داده میشه که تا این لحظه بانکهای پاسارگاد، پارسیان، اقتصادنوین، با مشکلات زیاد و اعتراضات مردم روبرو شده اند البته لازماست بدانیم این سیاست های غلط و دام بانک ملت با فرماندهی آقای دیونداری مدیر عامل بانک ملت است که برای قانع کردن بانک مرکزی به جمع آوری پایانه های فروش بانکهای دیگر وانحصاری کردن آن برای بانک ملت این شبکه طراحی و راه اندازی گردیده است. لازم است که بدانیم آقای دیونداری از نزدیگان محمود احمدی نژاد می باشد.

No comments:

Post a Comment