Tuesday, March 19, 2013

حمله مسلحانه به حمید فرخ نژاد پس از علی‌ دایی



حمید فرخ نژاد، بازیگر و کارگردان مطرح سینمای ایران، در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، "ایسنا"، خبر حمله سارقان مسلح به خودش را تائید کرد. او گفت که نمی‌‌داند چگونه این خبر رسانه‌‌ای شده، اما متاسفانه صحت دارد و چند روز پیش چند سارق مسلح حوالی ساعت ۱۲ ظهر در خیابان آفریقا (جردن) در مقابل چشم مردم به او حمله کردند.

 فرخ نژاد با ذکر این نکته که نمی‌‌داند مقصر این عدم امنیت برای شهروندان چه کسی‌ است، گفت: "به هر حال من شانس رسانه‌ای شدن این موضوع را دارم، اما تاسف من از این است که خیلی از شهروندان موارد مشابهی برایشان اتفاق می‌افتد و باید در سکوت، شاهد این اجحاف باشند و دستشان به هیچ جا وصل نیست و این مایه تاسف است." 

روز گذشته نیز خبر حمله به علی‌ دایی، فوتبالیت شناخته شده، مقابل یک بیمارستان منتشر شد که مربی‌ تیم فوتبال "راه آهن تهران" ضمن تائید این خبر در گفتگویی اشاره کرد که فرد سارق قصد دزدیدن گردنبند او را داشت که پس از مقاومت دایی مجبور به فرار شد. 

دایی با بیان این خبر گفت که آن روز دخترش را بیمارستان برده بود و خوشحال است آن لحظه همسر و دخترش آنجا نبودند.

 با این حال، نهم اسفند ماه، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، با بیان اینکه مرزها استحکام کامل دارند، گفت: "سال ۹۱ امن‌ترین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و امروز نقطه‌ای در کشور وجود ندارد که برای سرمایه‌گذاری امنیت نداشته باشد." 

همچنین چندی پیش دو جوان به دلیل حمله به یک شهروند تهرانی‌ و زور گیری از او در محل پارک خانه هنرمندان اعدام شدند. دو متهم دیگر این پرونده نیز هر کدام به تحمل ۱۰  سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به عنوان تتمیم مجازات به  ۵  سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌های دور افتاده کشور محکوم شدند. 

این پرونده با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد و دیوان عالی نیز پس از رسیدگی، اعتراض آنان را مردود دانست و حکم اعدام این دو نفر با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض را تائید کرد. 

همان زمان مسوولان قوه قضائیه از جمله آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس این قوه، هدف از اعدام دو جوان زورگیر را ایجاد امنیت در جامعه و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اعلام کردند.

No comments:

Post a Comment