Monday, August 12, 2013

تاراج ثروت مردم وزیر ارشاد : چاپ 1 میلیون قران با پول ایران در لبنان



به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (وزیر احمدی نژاد که هنوز سر کار است) - در دیدار با کارکنان این وزارتخانه، که روز دوشنبه 16 مردادماه برگزار شد‌، در سخنانی گفت: به آقای روحانی و جناب آقای جنتی تبریک می‌گویم که در روزهای آینده سکان‌دار وزارت ارشاد می‌شوند و بر همکاری معاونان و کارکنان با ایشان تا زمانی که لازم است، تاکید می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس درباره قرآنی که در لبنان به چاپ رسیده است، گفت: ما نیاز داشتیم در خارج از ایران مصحف واحدی به چاپ برسانیم. پس از صحبت با دوستانی که در فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌کنند، تصمیم به چاپ یک میلیون نسخه از این قرآن گرفتیم که تا به حال 400 نسخه از آن چاپ شده تا در کشورهای اسلامی توزیع شود.

او ادامه داد: این قرآن چهار رنگ دارد و با آرم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیده است. هر دستگاه دیگری هم می‌تواند آن را به نام خود چاپ و در سراسر کشورهای اسلامی توزیع کند.

حسینی عنوان کرد: این قرآن به عنوان نماد جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است، چون درباره ایران می‌گویند این‌ها قرآن را تحریف کرده‌اند و قرآن دیگری دارند‌، ما نیاز داریم این قرآن را با آرم جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا عرضه کنیم. خط این قرآن عثمان طاهاست و آقایان فداکار و محمدی برای آن زحمت بسیاری کشیده‌اند.

در این نشست همچنین حمید محمدی، از دست‌اندرکاران چاپ قرآن با آرم ایران،‌ گفت: از آرزوهای دیرینه ما بود که قرآنی منتشر کنیم که در جهان بفهمند مختصات هنر ایرانی در آن دیده می‌شود.

او ادامه داد: در همین راستا جلسات مختلفی در دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شد و پس از مذاکرات طولانی شرایط تدوین این قرآن مشخص و قرار شد با چهار خط برای مشارقه،‌ مغاربه،‌ شبه قاره و منطقه بیداری اسلامی منتشر شوند. قرآنی که هم‌اکنون چاپ شده است، ویژه منطقه بیداری اسلامی است. این قرآن به 40 زبان و در هر زبان 50 هزار نسخه ترجمه و منتشر خواهد شد. تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهند در سطح بین‌المللی قرآنی منتشر کنند،‌ طبق ضوابط شورای بین‌المللی بیت‌، موظف هستند این قرآن را منتشر کنند.

No comments:

Post a Comment