Sunday, November 23, 2014

مهدی پرپنچی خبر داده که «غنچه قوامی آزاد شد.»



غنچه قوامی آزاد شد.

غنچه قوامی ساعتی پیش با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. آزادی خانم قوامی در حالی صورت می‌گیرد که دیروز حکم محکومیت او به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی از ایران به خانواده‌اش ابلاغ شده بود. خانم قوامی تا برگزاری دادگاه تجدید نظر با قید وثیقه آزاد خواهد بود.

غنچه قوامی نزدیک به پنج ماه پیش به همراه چند فعال زن دیگر به دلیل تلاش برای تماشای بازی والیبال مردان ایران بازداشت شد. آنها پس از مدت کوتاهی آزاد شدند اما خانم قوامی چند روز بعد دوباره بازداشت شد. بعد از بازداشت خانم قوامی، کمپینی بین‌المللی برای آزادی او ایجاد شد و بسیاری از تیم‌های والیبال در گوشه و کنار جهان و فدراسیون‌های والیبال کشورهای مختلف به این کمپین پیوستند. دو هفته پیش، فدراسیون جهانی والیبال از اعطای میزبانی بازی‌های والیبال نوجوانان جهان به ایران امتناع کرد که گفته می‌شود بازداشت خانم قوامی علت اصلی محرومیت ایران از این میزبانی بود.

با این که از حدود دو سال پیش، ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی والیبال ممنوع شده بود اما در هفته‌های گذشته به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌های جهانی به این ممنوعیت، مقام‌های ایرانی اعلام کردند به زودی تسهیلات لازم برای حضور مجدد زنان در ورزشگاه‌ها را تامین خواهند کرد.

No comments:

Post a Comment