Monday, November 5, 2018

یکی از تکنولوژی های سیستم بانکداری جهانی که سبب تسهیل در امور بانکی بین المللی شده است.,SWIFT

 در سال 1370 تقاضای عضویت سیستم بانکی ایران توسط بانک مرکزی ازائه شد و در نهایت در سال 1371 بانک مرکزی به همراه پنج بانک تجارت, صادرات, ملی, ملت و سپه به عضویت این موسسه بین المللی درامدند. 
در شرایط عادی بسیاری از بانک ها و موسسات مالی ایرانی از سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هر گونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل کشور و خارج کشور استفاده می کنند.

  امروز ١٤ آبان اعلام شد بخاطر عدم تصویب قانون پولشویی cft و رد شدن آن از طرف شورای نگهبان،  امکان بهره مندی بانکهای جمهوری اسلامی از خدمات سوئیفت قطع شد .

  این در حالی است که دیروز آمریکا تحریمهای یکجانبه خود را در پی خروج از برجام دوباره اعمال کرده است و امروز این اقدام شورای نگهبان موجب تعمیق اجرای تحریمها شده و حتی اگر تحریمهای آمریکا نیز وجود نداشت تحریم سوئیفت بتنهایی می توانست کلیه تجارت بین المللی جمهوری اسلامی را مختل و عملیات بانکی را ناکام و امکان تجارت بین المللی را از بین می برد و این محدودیتها هیچ ارتباطی به تحریمهای آمریکا نخواهد داشت .

  در واقع عدم تصویب قوانین پولشویی که بخاطر منافع گروههای تروریستی وابسته به رژیم تصویب نشده، نشان میدهد حتی در بدترین شرایط اقتصادی کشور و وحشتناکترین وضعیت معاش حداقلی مردم، رژیم بدنبال منافع گروههای تروریستی و ایجاد امکان عملیات پولشویی برای آنها بوده، و هیچ اهمیت و توجهی به زندگی و شرایط ناهنجار موجود مردم ندارد، و مردم باید با چنین حکومتی تکلیف خود را تعیین و کار را یکسره نمایند.
در غیر این صورت رژیم جامعه ایرانی را بعنوان گروگانی در دست تروریستهای حکومتی درآمده و سرنوشتی بدتر از کودکان یمنی خواهند داشت، که اکنون از گرسنگی در حال مرگ هستند، و حکومت جمهوری اسلامی، که آتش افروز اصلی جنگ یمن هست، از آنها برای نمایش مظلوم نمایی خود استفاده کرده، و هیچ علاقه ایی برای کمک به آنها ندارد؛ چرا که اگر میخواست، در کنار موشکها و تسلیحات نظامی که به یمن ارسال می کند، مواد غذایی هم به نیازمندان یمنی ارسال میکرد، که از گرسنگی هلاک نشوند، اما چون آنها را گروگان گرفته است، برای نمایش مظلوم نمایی خود و اجرای جنگ روانی و تبلیغاتی، مرگ و گرسنگی آنها نیاز اساسی حکومت اسلامی است.
چنانچه مردم ایران نیز اقدامات جدی انجام ندهند به سرنوشتی مشابه مردم بیچاره یمن گرفتار خواهند شد .

  پس زمان جدی و حساس اقدام و عمل فرا رسیده و فرصت اندکی برای خروج از این شرایط در اختیار مردم هست که باید هرچه سریعتر استفاده کنند؛ وگرنه آینده بسیار سختی در انتظارشان خواهد بود .

No comments:

Post a Comment