Thursday, October 17, 2019

آیا معنی خطبه عقد اسلامی را به زبان فارسی میدانید...!!! فکر میکنید چند درصد مردم معنی این خطبه رو میدونن؟

ترجمه خطبه :

عاقد كه فرقی نمیکند عمامه داشته باشد یا بدون عمامه باشد، از عروس میپرسد:

آيا وکیلم شما را به عقد آقای ..... در بیاورم؟
هنگامی که عروس پاسخ مثبت داد رو به داماد میکند و همین پرسش را از او میکند.

حالا ببینیم پس از شنیدن پاسخ مثبت داماد، آخوند از طرف عروس چی میگه؛
متن عربی اين قسمت:
(انکحتک و زوجتک نفسی الی صداق المعلوم)
واژه (انکحتک) از ریشه (نکح) میاد که کلمه ((نکاح)) هم از همین ریشه میاد كه در زبان عربى به معنی پاره کردن و سوراخ کردن است.

حالا جمله ايى که عاقد از طرف عروس به داماد ميگويد:
( من در برابر پول معینی که به من میدهی خود را در مقابل تو به «گاييدن» میدهم )
یا اجازه میدهم كه مرا پاره و سوراخ بکنی.
عروس نيز در جواب جمله بالا که از طرف وکیلش (عاقد) گفته میشه،میگوید:
(قبول میکنم)

در فرهنگ دهخدا(جلد ن صفحه ۷۲۱) ((نکاح)) دارای دو معنی ((جماع کردن)) و ((گاييدن)) میباشد.
همچنین در فرهنگ عربی به عربی
(التوقیف علی مهمات التعاريف) نکاح به این صورت توضیح داده شده:
((ایلاج ذکر فی الفرج لیصر بذالک کالشی الواحد)) که معنی کلمه به کلمه آن میشود: وارد کردن آلت تناسلی مرد در آلت تناسلی زن برای اینکه یک جسم واحد بشوند.

منبع :
((زن در ادیان ابراهیمی)) نوشته دکتر مسعود انصاری 
**
امیدوارم از شنیدن حقایق و واقعیتهای زنگیمان آزرده خاطر نشویم !  


متن عقد آریایی

– داماد: به نامه نامی یزدان
من تورا برگزیدم از میان همه خوبان
میان این گواهان بر لب آرم این سخن با تو
برای زیستن با تو
وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هرجا
پذیرا میشوی آیا؟
تو با من این چنین هستی که من با تو؟
– عروس: به نام نامی یزدان
پذیرا میشم مهر تو را از جان
هم اکنون باز میگویم میان انجمن با تو
وفادار تو خواهم بود، در هر لحظه، در هرجا
برای زیستن با تو
تو هم با من چنان با مهر پیمان کن، که من با تو
عروس و داماد: تو چون هم آشیان خواهی شد با من
تمام عمر خواهم بود یک جان در دو بدن با تو
بهشت عشق سازم خانه را
سرشار از مهرو نورو عطرو یاسمن با تو
گواهان این پیوند: همایون باد این پیمان
همایون باد این پیوند
گرامی باد این سوگند


No comments:

Post a Comment