Thursday, April 22, 2021

بحران در سیستم‌ اطلاعاتی امنیتی رژیم و بازداشت صدها تن‌ از عوامل امنیتی

جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد که حفظ نظام آن تنها با‌ تکیه بر نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی ممکن‌ است و اکنون رژیم نه محبوبیت و نه‌ مشروعیتی دارد، و تنها با غلبه و سرکوب و ارعاب و وحشت آفرینی بین مردم با هدف پیشگیری از شروع اعتراضات مردمی میتواند به دوام خود ادامه دهد و از آبان۹۸‌ به بعد می داند که خیزش پیش رو میلیونی و قطعا برانداز خواهد بود و تنها‌ تکیه گاهش همین تیترهای امنیتی و سپاه هست.

اما‌ بدلایل مختلفی ریزش های نهان و آشکار در بالاترین رده نیروهای رژیم ایجاد شده است؛ اما آنچه وضع را خطرناک کرده است اختلافات در عالیترین مراتب امنیتی و‌ اطلاعاتی است که با هر اقدامی این اختلافات عمیق تر‌ هم می شود.

 در پی انفجار در سایت هسته ای نطنز که در ادامه ترور فخری زاده و حملات مختلف به مراکز هسته ای و نیروگاهها از حساسیت فوق العاده ای برخوردار شده، برای رد گم کردن از انهام‌ جاسوسی تعدادی‌ را حذف و حدود ۱۰۰ تن از افراد وزارت اطلاعات و ۴۵ نفر از اعضای اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت شده است.

اختلافات بین این دو گروه بشدت بالا گرفته و به همین خاطر روز دوشنبه علی خامنه‌ای مسئولان وزارت اطلاعات و فرماندهان سپاه را به جلسه خصوصی فراخواند تا این اختلافات را بکاهد در حالی که در وضعیت فعلی نفوذ دشمن در عالی ترین مراتب بحدی گسترش یافته است که‌ هیچ شخصی از اتهام جاسوسی دز امان نیست و شخص رهبر بیشتر از همه در خطر قرار دارد.

گفته می شود که ۱۶ سازمان اطلاعاتی موازی با هم و چندین سازمان و‌ نهاد مختلف سایبری و پدافندغیرعامل دیگر جامعه‌ اطلاعاتی رژیم را شکل داده است که‌ بخاطر شلوغی و پیچیدگی زمینه عالی برای پنهان شدن جاسوسها هست. 

این‌ سازمانهای گسترده و تودرتو در شورای هماهنگی اطلاعات هماهنگ می شوند و مشورت‌های لازم در امور اجرایی اطلاعات در این شورا انجام میگیرد که متشکل از:

 - وزیر اطلاعات

 - دادستان کل کشور

 - وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او

 - مسؤول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران

 - مسؤول واحد اطلاعات سپاه پاسداران

 - مسؤول حفاظت اطلاعات ارتش

 - مسؤول واحد اطلاعات ارتش

 - وزیر امور خارجه یا نماینده تام‌الاختیار او

 - مسئول حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی

- مسئول حفاظت اطلاعات وزارت دفاع،

- مسئول اطلاعات نیروی انتظامی

- مسئول دفتر سیاستگذاری راهبردی حفاظت اطلاعات فرمانده کل قوا

اما‌ بنظر می رسد این شورا خود منشا اختلاف شده و قابلیت حل مشکلات پیچیده فعلی را ندارد.

No comments:

Post a Comment