Thursday, December 30, 2021

شیوه‌های درآمدزایی سپاه برای جمهوری اسلامی

حسن عباسی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ اذعان کرد که «ببینید شیوه بودجه درآوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می‌گیرد (جیسون رضائیان) و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد».

پیشتر محمدباقر ذوالقدر جانشین اسبق فرمانده سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که قاسم سلیمانی از ناهماهنگی‌ در تامین مالی عملیات‌ها گلایه داشت، گفت اگر دولت در تامین مالی یک پروژه مشکل داشت، مسیر دیگری را می‌رفت و به نتیجه می‌رسید و او خودش تامین مالی می‌کرد.

پیش از آن‌ها نیز محسن رضایی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و معاون کنونی ابراهیم رییسی در مرداد ۱۳۹۷ گفته بود: «اگر بین‌ ایران و آمریکا جنگ شود می‌توانیم در هفته اول جنگ از آمریکایی‌ها هزار اسیر بگیریم و از این راه برای کشور درآمدزایی کنیم».

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری سابق ایران هم در سال ۱۳۹۰ موضوع اسکله‌های غیرقانونی را به عنوان یکی از شیوه‌های درآمدزایی سپاه پاسداران فاش کرده و با اشاره به قاچاق سیگار گفته بود «۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان مصرف سیگار ایران است. همه قاچاقچی‌های درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد چه برسد (به قول طرف) به برادران قاچاقچی خودمان».

اکنون نیز زندانیان اروپایی، آمریکایی و دو تابعیتی زیادی در زندان‌های جمهوری اسلامی اسیر هستند و عملا گروگان هستند برای باج‌گیری از کشورهای غربی.

No comments:

Post a Comment