Saturday, January 22, 2011

مردم سلیمانیه علیه اعدام ها بپا خاستند





امروز ٢٠ ژانویه (٣٠ دیماه) بیش از ٦٠٠ نفر از مردم سلیمانیه دست به راهپیمائی زدند، علیه جمهوری اسلامی شعار دادند و اعلام کردند که اعدام قتل عمل دولتی است و باید ملغی شود. در این راهپیمائی مردم خشمگین علیه جمهوری اسلامی عکس خامنه ای را به آتش کشیدند.

این راهپیمائی در ساعت ٢ بعدازظهر امروز از باغ "گشتی" شروع شد و تا مقابل "ده رکی سرا" ادامه یافت و پس از یک ساعت به پایان رسید. پلاکاردهای متعددی همراه با عکس تعدادی از فعالین سیاسی که توسط جمهوری اسلامی اعدام شده اند در دست مردم بود. بر روی برخی از پلاکاردها نوشته شده بود:
نه به اعدام
اعدام قتل عمد دولتی است
احکام اعدام باید متوقف شود
نه به حکومت اعدام
مرگ بر جمهوری اسلامی
و ....

ایرانیان مقیم سلیمانیه فعالانه در این تظاهرات در کنار مردم آزادیخواه سلیمانیه شرکت داشتند. طبق این گزارش در این برنامه پیام کمپین علیه اعدام و پیام تعدادی از سازمانها، نهادها، شخصیتها و روزنامه نویسان فعال علیه اعدام قرائت گردید و سپس فراخوان کمیته بین المللی علیه اعدام و برخی دیگر از فراخوان های اپوزیسیون جهموری اسلامی درمورد روز ٢٩ ژانویه علیه اعدام و در دفاع از زندانیان سیاسی خوانده شد. و در پاین طناب اعدام به نشانه نفرت و اعتراض به اعدام در میان هلهله جمعیت آتش زده شد.

لازم به توضیح است که این چندمین تظاهرات مردم شریف سلیمانیه علیه اعدام و جمهوری اسلامی است. کمیته بین المللی علیه اعدام به سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در این راهپیمائی درود میفرستد و آنها را فرامیخواند که در روز شنبه ٢٩ ژانویه نیز فعالانه در دفاع از زندانیان سیاسی و علیه اعدام دست به تظاهرات بزنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام
٢٠ ژانویه ٢٠١١، ٣٠ دیماه ١٣٨

No comments:

Post a Comment