Sunday, June 22, 2014

افشاگری‌های مهدی خزعلی درباره مهدوی کنی به هفتمین بازداشتش منجر شد


تقاطع: گزارش‌ها از بازداشت مهدی خزعلی، فعال سیاسی منتقد حکومت، روز جمعه (۳۰ خرداد-۲۰ ژوئن) برای هفتمین بار در چهار سال اخیر حکایت دارد.
آقای خزعلی در بیش از دو هفته‌ی اخیر و به دنبال وخامت حال محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری با نوشتن یادداشت‌ها و انجام مصاحبه‌های افشاگرانه، از فساد مالی او خبر داده بود.
او در آخرین یادداشتش در این خصوص که روز چهارشنبه گذشته (۲۸ خرداد-۱۸ ژوئن) با عنوان «آیت‌الله مهدوی کنی به روایت ساکنین برج ایران‌زمین» منتشر کرد، نوشته بود این روحانی عالی‌رتبه -که از روز ۱۴ خرداد‌ماه در بیهوشی قرار دارد- سال‌ها قبل در ازای دریافت ۱۲۵ میلیارد ریال موافقت کرد تا شهرداری، مجوز پایان کار ساکنان “برج ایران‌زمین” تهران را که در مجاورت “دانشگاه امام صادق” قرار داشت، صادر کند.
خزعلی با لحنی کنایه‌آمیز، اضافه کرده بود که در مورد “میدان میوه و تره‌بار فرمانیه” هم، «حرف از پنج هزار میلیارد ریال اموال شهروندان تهرانی است که تا رضایت ۱۲ میلیون شهروند تهرانی اخذ نشود روح آن مرحوم آرام نمی‌گیرد».
این فعال سیاسی حامی جنبش سبز، روز ۲۳ خردادماه و یک روز پس از آن‌که در وب‌سایتش از دریافت احضاریه‌ای به اتهام توهین به رییس مجلس خبرگان رهبری خبر داد نیز در گفتگویی با برنامه‌ی “صفحه آخر” شبکه‌ی تلویزیونی “صدای امریکا”، اطلاعاتی را درباره‌ی آن‌چه در این برنامه «سلطنت مالی» مهدوی کنی نامیده شد، بیان کرده بود.
او هم‌چنین در این برنامه از فشار شدید و تهدید به بازداشت خود در ارتباط با افشاگری‌هایش در خصوص فساد مالی مهدوی کنی و خانواده‌اش خبر داده و گفته بود مطمئن است که بار دیگر بازداشت می‌شود.

No comments:

Post a Comment