Sunday, August 17, 2014

خبری غم انگیز از میهنمان ایران!




کارگاه آموزشی شهروندیار به نظر شما چرا تعدادی از مردم مرگ خودخواسته را به عنوان آخرین راه حل زندگی انتخاب می کنند؟

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه خودکشی در سطح کشور افزایش یافته، افزود: چهار هزار و ۵۵ نفر در سال گذشته (۱۳۹۲) در اثر خودکشی جان باخته‌اند.

به گزارش ایرنا، «احمد شجاعی» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مطالعات پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: این آمار نگران کننده است و نشان می‌دهد که سلامت روانی جامعه مطلوب نیست.

وی مهم‌ترین علل پیشگیری از خودکشی را فرهنگ سازی دانست و گفت: مردم باید آموزش ببینند که برای اندکی ناملایمات، نباید دست به اقدامات خطرناک و نگران کننده بزنند.

شجاعی ادامه داد: نظام باید بتواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد و ما که مدعی نظامی بر مبنای اسلامی هستیم، در خیلی از زمینه‌ها عقب مانده‌ایم و اینجای افت دارد.

وی برای نمونه به بحث اعتیاد اشاره کرد و گفت: اعتیاد که خود منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده، عامل ۵۵ درصد طلاق، ۶۵ درصد همسرآزاری، ۳۰ درصد کودک آزاری و ۲۵ درصد قتل در کشور است و از هر ۲۱۶ هزار زندانی، ۹۶ هزار نفر مرتبط با اعتیاد هستند.

وی ادامه داد: ۶۰۰ هزار نفر سالانه به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند که شاید ۱۰ درصد از مجموع نزاع‌هایی باشد که به این مرکز مراجعه دارند.

شجاعی افزود: آستانه صبر و تحمل مردم و همچنین مهارت‌های زندگی کاهش یافته بطوریکه مردم با رعایت نکردن حق تقدم در تصادفات ساده، با یکدیگر درگیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کدام کشور وقتی که دو نفر تصادف می‌کنند، با یکدیگر دست به یقه می‌شوند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد است، افزود: این آسیب‌های اجتماعی باید تحقیق، مطالعه و ریشه یابی شود و باید دید که مثلا چرا نزاع در یک استانی بیشتر است.

منبع؛ هرانا

No comments:

Post a Comment