Tuesday, April 12, 2016

دکترعلی‌رضا صلحی نویسنده نسخه‌های جنجالی!


دکترعلی‌رضا صلحی نویسنده نسخه‌های جنجالی!
از تجویزهرهشت ساعت «جان عشاق» محمدرضا شجریان تا نسخه‌ای خاص که در آن از داروخانه خواسته که اگر بیمار در پرداخت هزینه دارو با مشکل مواجه شد با او تماس بگیرند.
چند روزیست که در فضای مجازی صحبت از پزشکی است که نسخه‌ای خاص برای بیمارش تجویز کرده و از داروخانه خواسته بود که اگر بیمار در پرداخت هزینه دارو با مشکل مواجه شد با او تماس بگیرند، با پزشک تماسی گرفته نشد اما تصویری از نسخه دست به دست در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چرخید و میلیون‌ها نفر در جریان آن قرار گرفتند تا دوباره به دست خودش رسید.

دکتر "علیرضا صلحی" همان پزشک معروف است که البته پیش از این نسخه دیگرش هم سر و صدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته بود، تجویز صدای شجریان برای بیمار!
اصلحی در مصاحبه با ایسنا می‌گوید
قرار نبود این نامه رسانه‌ای شود و احتمالا داروخانه آن را رسانه‌ای کرده است، ۱۵فروردین ماه بود که در راهروی مرکز سلامت شهید تیموری، مردی میانسال توجه مرا به خودش جلب کرد، او از متصدی مرکز می‌خواست که با پرداخت هزینه ۲۷۰۰ تومان ویزیت شود اما چون فاقد دفترچه بیمه بود یا حداقل در آن زمان دفترچه همراهش نبود باید ۹۷۰۰ تومان پرداخت می‌کرد و قادر به پرداخت این مبلغ نبود. مدتی بعد او به اتاق من آمد تا ویزیت شود، دیابت داشت و باید پنج یا شش قلم دارو برایش تجویز می‌شد اما دفترچه‌ای هم همراش نبود که من در آن برایش نسخه‌ای بنویسم. در همان مدت از زندگی‌اش گفت و اینکه سواد ندارد و با از دست دادن شغلش در یکی از شهرستان‌های اطراف مجبور به مهاجرت به تبریز شده است. پس از صحبت با مرد بیمار با توجه به اینکه دیابت داشت باید چند دقیقه‌ای به مشاور تغذیه مراجعه می‌کرد که در همین فرصت من آن نامه را در کنار نسخه‌اش نوشتم و همانطور که گفتم هیچوقت فکر نمی کردم رسانه‌ای شود.
او در پاسخ به این پرسش که اگر بیماری پیش شما بیاید باز هم ممکن است برایش صدای شجریان را تجویز کنید؟ گفت:
من عاشق صدای استاد شجریان هستم و بدترین خبری که امسال شنیدم بیماری ایشان بود که امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌شان را به دست بیاورند، اما اگر بیماری به من مراجعه کند من به او صدای شجریان را تجویز نمی کنم اما حتما توصیه می‌کنم که به این صدا گوش کند.
1. آلبوم جان عشاق استاد شجریان روزی یک بار ترجیحا حین استراحت
2. آلبوم یاد باد سالار عقیلی، تصنیف مدامم مست- هر 8 ساعت یک بار !

چه خطی !

No comments:

Post a Comment