Friday, March 8, 2024

میرزا محمد مهرابی، از شاگردان آیت‌الله منتظری و از زندانیان سیاسی سابق، در این ویدیو خطاب به علی خامنه‌ای، ضمن حمایت از نظرات و اندیشه‌های انتقادی محمدتقی اکبرنژاد و شهاب حائری، خواستار آزادی آقای اکبرنژاد و سایر زندانیان سیاسی می‌شود.


 محمدتقی اکبرنژاد، مدرس حوزه علمیه روز ۲۸ بهمن بازداشت‌شد. او به قابل انتقاد نبودن علی خامنه‌ای و ناکارآمدی حکومت پس از ۴۵ سال انتقاد کرده بود و حامیان حکومت در نماز جمعه شعارهایی علیه او سر داده بودند.


این مدرس حوزه علمیه در سالگرد انقلاب ۵۷ گفته بود که ۲۲ بهمن نماد نفی آزادی و جمهوریت است.
او در یکی از سخنرانی‌هایش با اشاره به اینکه بعد از انقلاب، انتقاد از رهبر حرام شد، یادآوری کرد پیش از انقلاب، روح‌الله خمینی وعده انتقاد آزاد از رهبران را به مردم داده بود.

او در جایی دیگر گفته بود که چرا خامنه‌ای قله پیشرفت ادعایی خود را می‌بیند و دیگران را نمی‌بیند.
تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از جمله حساب اینستاگرام خود این روحانی طی روزهای گذشته، نشان می‌دهد که برخی از حامیان جمهوری اسلامی در تجمعی در شهر قم خواهان برخورد با این روحانی منتقد شده بودند.

- میرزا محمد مهرابی که از شاگردان «حسینعلی منتظری» و خود معمم بوده است، در «دادگاه» ویژه روحانیت محاکمه شد. برای او دوره حبس هشت ساله بریدند که حکمی بسیار سنگین بود. در «دادگاه» تجدیدنظر در قم این حکم سنگین به دو سال حبس تعزیری کاهش یافت.

در سال ۱۳۹۸ برای اجرای حکم بازداشت شد و قرار شد دوران حبس خود را در زندان قم بگذراند. او که دچار مشکلات عدیده جسمی بود، پس از حدود دو هفته به علت نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان نیز با این زندانی سیاسی – عقیدتی همچون متهمان قتل‌های سریالی برخورد کردند. فرزند او در مصاحبه‌ای گفته بود: «دست و پای پدرم را مانند شخصی که مرتکب قتل شده به تخت بیمارستان بسته بودند.»

آقای مهرابی متولد سال ۱۳۴۰، دارای مدرک کارشناسی تاریخ از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد فلسفه‌ی دین از دانشگاه قم و همچنین در حوزه علمیه قم به‌ویژه درس آیت‌الله منتظری تحصیل کرد. وی از رزمندگان دوران جنگ است که به مدت دو سال در جبهه حضور و مجروح شده است.

No comments:

Post a Comment