Wednesday, December 25, 2013

سه‌ بمب خبری با چه انگیزه ای: شایعه فرار زندانی سیاسی، تصادف مشکوک خواننده پاپ، شایعه مرگ بازیگر سرشناس



سپیده دم - ۲۲ روز پیش در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۲ حشمت طبرزدی از پایه گذاران جبهه متحد دانشجویی در صفحه فیس‌بوک رسمی‌ خود مطلبی با عنوان “دور جدید سرکوب‌ها شروع شد” در رابطه با “برخورد هشدار آمیز به برخی فعالان سیاسی از طریق تصادف‌های ساختگی و اقداماتی از این دست که رو به گسترش است” منتشر نمود.
 صلح نیوز یکی‌ از رسانه‌‌های حکومتی  ۲۴ آذر ۱۳۹۲ خبر دروغین “خوشحالی‌ و رضایت خانواده ستار بهشتی‌” از روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی‌  منتشر کرد. این در حالیست که داماد خانواده ستار بهشتی‌ از فشار نیروهای امنیتی پرده برداشت که در تاریخ  پنجشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۲ در سایت سپیده دم منتشر شد:
 “گفتند بگویید ستار در تصادف رانندگی کشته شده و به شما پول هم می دهیم .. گفتم: بگم کجا تصادف کرده؟ توی اوین یا فتا؟ گفت: خفه میشی‌ یا خفه ا‌ت کنیم؟ گفتم: ما با نان کارگری بزرگ شده ایم ولازم نداریم ”
پس از گذشت ۱۵ روز از هشدار  حشمت طبرزدی،  زیبا صادق‌زاده همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، و ناهید رحمانی، مادر پیمان، روز چهارشنبه گذشته (۲۷ آذر / ۱۸ دسامبر) هنگام بازگشت از مسجد سلیمان، محل تبعید پیمان عارفی، در سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند و تا این لحظه جزئیات این تصادف مرگ بار در رسانه‌‌ها منتشر نشده است.
پرسش هایی که توسط مینا سیگل فعال سیاسی مقیم آمریکا مطرح شده و در تاریخ ۲ دی‌ ۱۳۹۲ در صفحه فیس‌بوک سپیده دم منتشر شد: ولی‌ تا کنون هیچ پاسخی به این سوالات داده نشده: این تصادف چگونه رخ داده ؟ مقصر کی بوده ؟ خود اینها چپه کردند و از جاده پرت شدند بیرون ؟ با چه سرعتی میرفتند ؟ زدند به کسی؟ کسی به آنها زده ؟ زن بوده ؟ مرد بوده ؟ با ماشین بوده ؟ با کامیون بوده ؟ با موتور بوده ؟ آن شخص یا آن اشخاص چی شدند ؟ زخمی شدند ؟ سالم فرار کردند؟ ایستادند تا پلیس بیاید؟ … هیچ گزارشی از این تصادف در رسانه ای وجود دارد؟
بعد از اعتراضات گسترده در فیس بوک و سایتهای اجتماعی در ارتباط با درگذشت همسر و مادر پیمان عارفی در سانحه رانندگی رسانه‌ها اعلام داشتند پیمان عارفی با وثیقه یک میلیاردی از زندان به ‌مرخصی یک هفته‌ای برای خاکسپاری همسر و مادرش آمده است …
بنیاد برومند: گفتنی است برخی از رسانه‌های اصلاح طلبان در ایران در خبری عجولانه از فرار پیمان عارفی در پی مرخصی از زندان خبر داده بودند!
یکی‌ از این خبرگزاری ها  انصاف نیوزبود که اعلام داشت پیمان عارفی بعد از آزادی فرار کرده است

No comments:

Post a Comment