Sunday, December 22, 2013

عامل اصلی بزرگترین فساد مالی ترکیه یک ایرانی‌تبار است - گزارش تلویزیون دویچه وله فارسی را اینجا ببینید



ترکیه شاهد بزرگترین فساد مالی تاریخ خود است. ده‌ها تن، از جمله نزدیکان اردوغان به جرم فساد مالی دستگیر شدند. شخصیت کلیدی پرونده فساد مالی به نوشته روزنامه‌های ترکیه و کارشناسان این کشور رضا ضراب تاجر ایرانی‌‌‌تبار مقیم ترکیه است.

رضا ضراب یا صراف ۸ سال دوست پسر خواننده‌ی مشهور جمهوری آذربایجانی گونل بوده است. بعد از به هم ریختن این دوستی با ابرو گوندش خواننده مشهور ترکیه آشنا شده و در سال ۲۰۱۰ با وی ازدواج کرد. رضا و ابرو در سال ۲۰۱۱ صاحب یک فرزند شدند.
مجلات ترکیه در آن زمان نوشتند وی برای همسر خواننده‌اش دو ویلا در استانبول به ارزش ۲۶ میلیون لیر ترک (۱۳ میلیون دلار)، یک دفتر در ساختمان سفیر استانبول به ارزش ۴ میلیون دلار و یک ویلا به ارزش یک میلیون لیر ترک در شهر ساحلی بدروم خریده و هدیه کرده است.
رضا ضراب به تفریح در ساحل، سوارکاری و چترسواری علاقه ویژه‌ای دارد. وی با پرداخت ۳ میلیون لیر ترک (برابر با یک و نیم میلیون دلار) اسپانسر تیم معروف فوتبال “ترابزون اسپور” ترکیه شده بود.
مجلات بولوار ترکیه مرتب درباره زندگی خصوصی و فعالیت‌های رضا ضراب گزارش می‌دهند. اما نام این تاجر ایرانی اکنون با دستگیری‌فرزندان وزاری کابینه دولت اردوغان و پرداخت رشوه به برخی از وزاری کابینه دولت در روزنامه‌های معتبر و پرتیراژ ترکیه بیشتر به چشم می‌خورد و اکثر روزنامه‌های ترکیه درباره پولشویی و رشوه او به مقامات عالیرتبه ترکیه گزارش داده‌اند.

No comments:

Post a Comment