Tuesday, November 17, 2015

حملات تروریستی پاریس؛ کشف یک موشک ‌انداز



کشف یک موشک‌انداز در عملیات ضد تروریستی پلیس فرانسه
در پی حملات تروریستی پاریس، پلیس فرانسه عملیات گسترده‌ای را در سراسر این کشور آغاز کرده است. تنها در طول شب سه‌شنبه ۱۲۸ خانه تفتیش شدند. پلیس در خا‌نه‌ای در شهر لیون یک سلاح موشک‌انداز‌ کشف کرده است.
به گزارش دویچه وله، وزیر کشور فرانسه امروز اعلام کرد پلیس و ارتش این کشور یک عملیات گسترده ضد تروریستی را در سراسر فرانسه آغاز کرده‌اند. در این عملیات که پس از حملات تروریستی پاریس آغاز شده است ۱۱۵ هزار نیروی پلیس و سرباز ارتش فرانسه شرکت دارند.
در حملات تروریستی پاریس دستکم ۱۲۹ نفر کشته شدند. پلیس فرانسه در طول روز دوشنبه (۱۶ نوامبر) خانه ۱۶۸ فرد مظنون به فعالیت‌های تروریستی را تفتیش کرده است. این عملیات شب سه‌شنبه با تفتیش ۱۲۸ خانه دیگر ادامه یافته است.
در جریان این عملیات تا کنون ۲۳ نفر بازداشت و ۳۱ قطعه سلاح کشف و ضبط شده است. نیروهای پلیس در جریان یک عملیات جستجو در شهر لیون‌، شهری که اسلام‌گرایان افراطی در آن فعال هستند، یک دستگاه موشک‌انداز کشف و ضبط کرده است. لیون سومین شهر پرجمعیت فرانسه پس از پاریس و مارسی است و در جنوب شرقی این کشور قرار دارد.
عملیات جنگنده‌های فرانسوی علیه مواضع "دولت اسلامی" در رقه
سخنگوی وزارت دفاع فرانسه سه‌شنبه (۱۷ نوامبر/ ۲۶ آبان) اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور شامگاه دوشنبه بار دیگر مواضع تروریست‌های "دولت اسلامی" را در شهر رقه بمباران کرده است.
یک مرکز فرماندهی این گروه تروریستی و یک پایگاه آموزشی آنان، از جمله اهداف عملیات شامگاه دوشنبه بوده است.
شبکه تروریستی "دولت اسلامی" پس از تصرف بخش‌هایی از عراق و سوریه، شهر رقه را به عنوان پایتخت خود اعلام کرده است.
در عملیات شامگاه دوشنبه ۱۰ جنگنده شرکت داشته‌اند که از پایگاه‌هایی در امارات متحده عربی و اردن پرواز کرده‌اند.
پس از حملات تروریستی پاریس که دست‌کم ۱۲۹ نفر در آنها کشته شدند، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، از آغاز "جنگی سخت" با تروریست‌های "دولت اسلامی" خبر داده است.

No comments:

Post a Comment