Thursday, September 17, 2009

از افراد درون نظام خبر می رسد که حکومت هیچ برنامه ای برای برخورد با مردم و سرکوب تظاهرات روز قدس ندارد


از افراد درون نظام خبر می رسد که حکومت هیچ برنامه ای برای برخورد با مردم و سرکوب تظاهرات روز قدس ندارد. دلیل این امر، آنچنان که ما بین سرداران شایع است، چرخش غافلگیر کننده روسیه در چند هفته اخیر می باشد.

روسیه موضع حمایتی خود قبل از انتخابات را با یک موضع احتیاطی در روزهای بعد از انتخابات عوض کرد و این چرخش در هفته های اخیر کاملتر شده و روسیه موضعی سرزنش کننده بخود گرفته است.
آنچه تقریباً حتی شاید از دید سرویسهای مجهز جاسوسی غرب مخفی مانده بود، با هوشیاری مردم ایران آشکار گردید و فریادهای مرگ بر روسیه در ایران و در سایر پایتخت های اروپایی، دنیا را به فکر فرو برد که آیا مسائلی که از دخالت روسیه در کودتای انتخاباتی ایران نقل می شود صحت دارد یا خیر، بویژه این خبر که روسیه قصد دارد بطور محرمانه، حکومت ایران را در اولین تست اتمی اش یاری نموده و ابزار تکنولوژیک لازمه را در اختیارش بگزارد، مورد توجه بسیار قرار گرفت.

روسیه بشدت به کمکهای مالی و سرمایه گزاری آمریکا و اتحادیه اروپا وابسته است و در مقابل دریافت این کمک های اقتصادی، نقش یک روسیه عاقل و علاقمند به همکاری را برای کشورهای اروپایی بازی می کند. اما اینکه روسیه تحریم های سازمان ملل را دور زده و به ایران سلاح های پیشرفته بفروشد، برای اروپایی ها اقدامی احمقانه و بر ضد منافع روسیه تلقی گردیده و لذا باور این موضوع برایشان دشوار است. در همین راستا، احتمال اینکه روسیه امکانات لازم برای تست اتمی را در اختیار حکومت ایران قرار دهد، دیوانگی محض و نوعی اعلان جنگ به آمریکا و اروپا خواهد بود.

No comments:

Post a Comment