Thursday, December 17, 2009

هشدار رئیس قوه قضاییه به مخالفان دولت ایران



رییس قوه قضاییه ایران به مخالفان دولت هشدار داد که "دستگاه قضایی به اندازه کافی از آنها پرونده دارد".


صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران، روز چهارشنبه 25 آذرماه در همایش دادستان های عمومی و انقلاب کل کشور خطاب به کسانی که آنها را "سران فتنه" خواند گفت:" اگر نظام تاكنون ملاطفت و مماشات کرده حمل بر نفهميدن نكنيد، برخی پرونده‌ها به خاطر دخالت‌های خاص افراد مسكوت مانده است".


این مقام عالی قوه قضاییه ایران با اشاره به تجمعات و راهپیمایی های بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت:"کسانی که مردم را به خیابانها کشیدند اگر می توانستند نظام ولایت فقیه را تغییر دهند شک نکنید که این کار را انجام می دادند".


رییس قوه قضاییه ایران مخالفان دولت را به دروغگویی متهم کرد و گفت:"چيزهای كه این افراد به عنوان تجاوز در بازداشتگاه مطرح كردند همه كذب محض بود."


مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان دولت حدود چهار ماه پیش در نامه ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان بررسی موضوع تجاوزجنسی و بدرفتاری با دستگیر شدگان حوادث بعد از انتخابات شده بود.


آقای لاریجانی همچنین گفت:" کسانی که ازدختر فراری شهيد درست كرده و براي او مراسم ترحيم برپا كردند همين سران فتنه بودند و پدر، مادر، خاله و عمه او را شهيد فرض كردند در حالي كه اينگونه نبود".


به نظر می رسد که اشاره آقای لاریجانی به ماجرای دختری به نام "سعیده پورآقایی" است که ابتدا به عنوان یکی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات معرفی شد و میرحسین موسوی هم در مراسم ترحیم او حضور یافت، اما کمی بعد تردیدهایی در مورد مرگ او مطرح شد و سرانجام تلویزیون ایران با او مصاحبه کرد و معلوم شد که زنده است.


مخالفان دولت ایران ماجرای خانم پورآقایی را "مشکوک" می دانند.

No comments:

Post a Comment