Thursday, December 17, 2009

معترضان: اگر خمینی زنده بود، با ما بود




TEHRAN (Reuters) - Hundreds of pro-government and pro-opposition students staged rival rallies in Tehran and the capital's bazaar briefly closed down in protest at an "insult" to the Islamic Republic's founder.



در حالی که حامیان دولت ایران مخالفان را به اهانت به آیت الله خمینی متهم می کنند، رهبران و احزاب اصلاح طلب و دانشجویان 
معترض می گویند که در جهت تحقق آرمان های آیت الله خمینی مبارزه می کنند.
حزب مشارکت ایران اسلامی روز سه شنبه ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) اطلاعیه ای صادر کرده و در آن با تأکید بر "هویت خط امامی" خود نوشته است که خواسته امروز معترضان، تحقق "میزان رأی ملت" و "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر" است.
این دو عبارت از معروف ترین گفته های آیت الله خمینی است که در طول دهه های اخیر، بارها و بارها در تبلیغات رسمی جمهوری اسلامی تکرار شده است.
جبهه مشارکت در بیانیه خود به هواداران جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" هشدار می دهد که باید هوشیار باشند و به شکل "مسالمت آمیز و قانونی" به مقاومت خود ادامه دهند.
در بیانیه جبهه مشارکت آمده که "خواست اصلی جنبش"، تحقق "آرمان اصلی امام و انقلاب اسلامی"، یعنی "تحقق بدون تنازل قانون اساسی است".
جبهه مشارکت در بیانیه خود از درخواست مجمع روحانیون مبارز و رهبران مخالفان دولت برای صدور مجوز راهپیمایی در اعتراض به "هتک حرمت" آیت الله خمینی حمایت کرده است.

No comments:

Post a Comment