Wednesday, December 23, 2009

برگزاری مراسم برای آیت الله منتظری ممنوع شد



درحالیکه برخی گزارش ها از صدور دستور وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسمی در بزرگداشت آیت الله منتظری حکایت دارد، مراسم بزرگداشت آیت منتظری، در اصفهان با ممانعت نیرهای امنیتی مواجه شد و در نجف آباد به خشونت کشیده شد. محمد طاهری، فرزند آیت الله طاهری در این مورد با روز سخن گفته است.
آیت الله طاهری، امام جمعه سابق اصفهان پیش از این اعلام کرده بود مراسم بزرگداشتی برای آیت الله منتظری در مسجد سید این شهر برگزار می کند اما ماموران امنیتی با ممانعت از حضورآیت الله طاهری، در مسجد و برخورد با مردم از برگزاری این مراسم جلوگیری کردند.
محمد طاهری، فرزند آیت الله طاهری در این مورد به "روز" گفت: "حاج آقا ساعت 7:30 برای حضور در مسجد سید از منزل خارج شدند اما سر ورودی خیابان صارمیه که منتهی به مسجد سید است، جلوی ایشان را گرفتند و لباس شخصی ها به سمت ایشان هجوم آوردند که اطرافیان ایشان اجازه ندادند به ایشان نزدیک شوند".
به گفته آقای طاهری، بعد از این برخورد، ماشین های پلیس، ماشین آیت الله طاهری را اسکورت و مجبور به بازگشت به منزل کردند. آیت الله طاهری نیز در جمع مردم گفته است که "از 6 مسیر مختلف برای حضور در مسجد سید اقدام کردم که همه مسیرها را یکی یکی بستند"
خشونت در اصفهان
همزمان در مسجد سید، مردمی که با درهای بسته مسجد مواجه شده بودند اقدام به تجمع و سردادن شعار کردند که با دخالت لباس شخصی ها به خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک اور اقدام به پراکنده کردن مردم کردند.
یک شاهد عینی به "روز" گفت: وقتی نزدیک مسجد سید رسیدیم، درهای مسجد بسته بود و روی آن برگه هایی زده بودند که از لغو مراسم حکایت داشت. کل محوطه هم از نیروهای بسیج و لباس شخصی و خواهران بسیجی پر بود که عکس های رهبر جمهوری اسلامی را در دست داشتند و شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر میدادند.
این شاهد عینی افزود: تا ساعت 9:5 دقیقه درگیری خاصی رخ نداد اما فضا به شدت ملتهب بود. بعد به یکباره به مردمی که برای شرکت در مراسم آمده بودندبا گاز اشک آور و با باتوم حمله کردند. نیروهای لباس شخصی نیز، توی صورت مردم گاز فلفل می زدند.

No comments:

Post a Comment