Wednesday, August 26, 2009

اعتصابات سراسری و تظاهرات و کشتار بيش از 20 نفر را در شهرهای مختلف کردنشين را ثبت نکرده


یکی از شهروندان کرد که در شهر مریوان به دست‌فروشی مشغول بود، پس از توقیف ماشین‌اش و نداشتن بضاعت مالی برای پرداخت جریمه اقدام به سوزاندن خود کرد.


رئیس كل دادگسترى در كردستان اعلام كرد تعداد قابل توجهى از زندانیان كردستان زیر اعدام هستند.

على اکبر گروسى گفت: هم اکنون اکثریت زندانیان استان کردستان محکومین به مواد مخدر هستند و تعداد قابل توجهى از محکومین مواد مخدر استان به اعدام محکوم شده اند و از دادستان سنندج هم خواستیم که جهت تسریع در اجراى احکام همکارى لازم را انجام دهد. ضرورى است که روند اجراى احکام با سرعت بیشترى پیش برود.


حمید قندکانگلو اهل ماکو به دلایل نامعلومی زمانی که با ماشینش در اطراف جاده در حوالی مرز بازرگان توقف کرده بود توسط نیروهای انتظامی به رگبار بسته می شود، وی به علت شدت آسیب های وارده جانش را از دست می دهد. هر چند که نیروهای انتظامی ادعا کرد که وی حامل کالای قاچاق بوده اما مشخص می شد که هیچگونه کالای قاچاقی در ماشین وی نیوده است.


روز شنبه 27 تیرماه اسد موسی زاده اهل شهر خوی نیز در حالیکه مشغول خرید فروش گازوئیل در مرز بود، از سوی ماموران انتظامی به رگبار بسته شد که به دلیل اصابت چندین گلوله به قلبش جانش را از دست داد.


طی هفته گذشته محی الدین جل باکو 50 ساله اهل سلماس زمانی که برای گرفتن طلب خویش به منطقه شپیران سلماس رفته بود توسط نیروهای انتظامی مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به علت شدت جراحات فوت نمود. شایان ذکر است نامبرده دارای دو همسر و 7 فرزند بود. همچنین 3 جوان کرد بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی در هفته های گذشته در مناطق مرزی سلماس توسط نیروهای انتظامی زخمی شدند.


پیکر بی جان اقبال بختیاری شهروند کرد اهل روستای قم قلعه مهاباد که در طی چند روز گذشته توسط نیروهای انتظامی در جاده هشترود دستگیر شده بود، به خانواده اش تحویل داده شد. شایان ذکر است هنوز دلیل فوت نامبرده به خانواده اش اعلام نشده است و تنها از سوی ناجا اعلام شده است که متوفی با ماشین حامل کالای قاچاق بوده.


روز یکشنبه 11 امردادماه، سروان اصلانی رئیس پاسگاه روستای مرزی آلواتان شهر سردشت به دلایل نامعلوم دو شهروند را به رگبار می بندد که بر اثر آن شهروندی به نام حاجی 23 ساله کشته می شود و شهروند دیگری به نام لقمان به شدت زخمی می شود.


به گزارش رسیده، روز هشتم امردادماه، شورش مهدی خانی در زندان مرکزی سنندج اعدام شد. حکم اعدام "شورش مهدی خانی" پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب "سنندج" صادر شده‌ بود و در شعبه‌ 4 دادگاه تجدید نظر استان کردستان تایید شد. این حکم قرار بود که ‌در بامداد روز پنجشنیه مورخه15 /12/ 87 اجرا شود اما به‌ تاخیر افتاد تا اینکه‌ روز پنجشنبه 8 امرداد 1388 حکم اعدام نامبرده‌ در زندان مرکزی شهر "سنندج" به‌ اجرا درآمد.


بنا به گزارش روزنامه کیهان، چاپ ایران، صبح روز دوشنبه دو مرد در زندان شهر بروجرد در استان لرستان به دار آویخته شدند. طبق این گزارش اتهام این دو مرد تجاوز به یک زن بوده ولی‌ هویت این افراد درج نشده است.


کامران آسا روز پنج شنبه 15 امردادهنگام سخنرانی بر سر مزار کیانوش آسا نیز مورد یورش ماموران نیروی انتظامی که قصد بازداشت او را داشتند، قرار گرفت اما با مقاومت مردم ماموران از این کار منصرف شدند. ماموران سپس به ضرب و شتم مردم و بازداشت نزدیک به 20 تن دیگر از شرکت کنندگان در مراسم چهلم کیانوش آسا اقدام کردند.


کیانوش آسا دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در دانشگاه علم و صنعت تهران بود که روز دوشنبه 25 خرداد در جریان تظاهرات مسالمت آمیز تهران با اصابت دو گلوله از سوی ماموران سرکوبگر رژیم اسلامی کشته شد اما پیکر او تا یک هفته بعد مفقود بود و روز سوم تیرماه در پزشکی قانونی مورد شناسایی خانواده‌اش قرار گرفت

No comments:

Post a Comment