Thursday, November 19, 2009

بازداشت گسترده فعالین دانشجویی لیبرال در تهران


خبرگزاری هرانا ـ واحد دانشجویی: به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوقبشر در ایران سورنا هاشمی و مهرداد بزرگ، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، علیرضا موسوی ، سینا شکوهی و البرز زاهدی از فعالین دانشجویی و از اعضای دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به نقطعهی نامعلومی منتقل شدهاند.
بعد از بازداشت این دانشجویان ماموران امنیتی به خانهی سورنا هاشمی و مهرداد بزرگ رفته با تفتیش خانه، وسائل شخصی آنها را نیز همراه خود بردهاند. ماموران گفتهاند که این دانشجویان را به زندان اوین منتقل میکنند.



خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان : در این گزارش میخوانید: بازداشت عباس حکیمزاده، رسول عالینژاد و بهروز فریدی، انتقال عبدالله مومنی به بند عمومی، بیخبری از اکبر زارع، آزادی امین وطانی، مجتبی و احمد حسینخوانی

بازداشت هفت تن از فعالین دانشجویی لیبرال
سورنا هاشمی و مهرداد بزرگ، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی، علیرضا موسوی و البرز زاهدی از فعالین دانشجویی و از اعضای دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاههای ایران توسط ماموران امنیتی بازداشت و به نقطعهی نامعلومی منتقل شدهاند.
بعد از بازداشت این دانشجویان ماموران امنیتی به خانهی سورنا هاشمی و مهرداد بزرگ رفته با تفتیش خانه، وسائل شخصی آنها را نیز همراه خود بردهاند. ماموران گفتهاند که این دانشجویان را به زندان اوین منتقل میکنند.

انتقال عبدالله مومنی به بند عمومی زندان اوین
عبدالله مومنی، سخنگوی دربند سازمان ادوار تحکیم وحدت پس تحمل حدود 5 ماه زندان انفرادی به بند عمومی منتقل شد. همسر عبدالله مومنی گفت : «مومنی در تماس تلفنی با منزل از انتقالاش به بند عمومی خبر داد. حال عمومی مومنی مساعد و روحیه اش خوب بود.»
عبدالله مومنی از اول تیرماه 1388 در بازداشت به سر میبرد و تمامی این مدت را در سلولهای انفرادی یا سلولهای دو نفره زندان اوین تحت فشارهای شدید روحی و جسمی بوده است. مومنی به 8 سال زندان محکوم شده است.
بازداشت عباس حکیمزاده
عباس حکیم زاده دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر صبح امروز بازداشت شد. ماموران وزارت اطلاعات در ساعت 7 صبح امروز با مراجعه به منزل حکیم زاده وی را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. ماموران وسایل شخصی وی از جمله کامپیوترش را ضبط کردند.
عباس حکیم زاده از اسفندماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری به مدت 134 روز در بازداشت بود که از این مدت، 120 روز آن را در سلول انفرادی در حبس بود. وی هفت تیر ماه از زندان آزاد شده بود.
بیخبری از وضعیت اکبر زارع
اکبر زارع، فعال صنفی معلمان و دانشجوی دکترای تاریخ، دو هفته قبل پس از توقیف رایانه و وسایل شخصیاش، در منزل خود در اصفهان بازداشت شده است و تا کنون خبری از وی در دست نیست. فعالیتهای اکبر زارع در زرین شهر اصفهان و تنها پیرامون تشکیل جلسات بحث و گفتگو پیرامون مباحث گوناگون تاریخی که هر جلسه در منزل یکی از شاگردانش برگزار میشده، بوده و وی تاکنون سابقه فعالیت سیاسی نداشته است.
بازداشت رسول عالینژاد و بهروز فریدی
دو تن از فعالین دانشجویی دانشگاه آزد تبریز به نامهای رسول عالی نژاد و بهروز فریدی شب گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. رسول عالینژاد و بهروز فریدی که از شب چهارشنبه ناپدید شده بودند، عصر امروز طی تماسی با خانواده از حضور خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات خبر دادهاند.
دادگاه دانشجويان دانشگاه شيراز باز هم برگزار نشد
دادگاه دانشجويان دانشگاه شيراز که روز ۱۳ آبان بازداشت شده بودند برای دومين بار به تعويق افتاد. دادگاه دانشجويان در حالی به بعد موکول شد که پيشتر نماينده دادستان شيراز به خانوادههای آنها گفته بود که احتمال تمديد بازداشت آنها تا بعد از روز ۱۶ آذر میرود.
شرایط بد زندانیان سیاسی در بند 350
بسیاری از زندانیانی که در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شدهاند در بند 350 اوین با مشکلات عدیدهیی روبهرو هستند و مسئولین زندان اوین جو امنیتی خاصی را در این بند به اجرا در آوردهاند. زندانیان سیاسی در این بند حتا برای تلفن زدن و تماس با خانواده نیز دچار مشکل هستند و ماموران زندان اجازهی تماس بسیار کوتاه را به آنها میدهند. زندانیان این بند به شدت از سوی ماموران تحت فشار هستند. برخی شنیدهها حاکی از آن است که برخی از زندانیان این بند در اعتراض به این رفتارها دست به اعتصاب غذا زده یا خواهند زد. هنوز این خبر تایید شده نیست.


آزادی امین وطانی، احمد و مجتبی حسینخوانی، محمد کریمی و مجید ماکویی
امین وطانی، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف که روز دوشنبه 11 آبان بازداشت شده بود آزاد شد. وی مدت 16
روز در زندان اوین بود و شب گذشته آزاد شد.
احمد و مجتبی حسينخانی خوانی از اعضای ستاد 88 میرحسین موسوی و از فعالان دانشجويی دانشگاه هنر که در برنامهی دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی بازداشت شده بودند آزاد شدند.
همچنین محمد کریمی، از هواداران جنبش مسلمانان مبارز که 13 آبان ماه دستگیر شده بود، با تودیع وثیقهی 100 میللیون تومانی از بند 2 الف زندان اوین آزاد شد.

مجید ماکوئی فعال دانشجویی آذربایجان و دانشجوی دانشگاه مالک اشتر اصفهان روز چهارشنبه ۲۷ آبان ٨٨ پس از تحمل شش ماه حبس با احتساب دوران بازداشت موقت به صورت عفو مشروط از زندان تبریز آزاد شد.

No comments:

Post a Comment