Friday, February 21, 2014

ملکه زیبایی ونزوئلایی، ندا آقا سلطان این کشور شد




انتشار عکس پیکر آغشته به خون جنیزس در تظاهرات هواداران لیوپولدو لوپز، رهبر زندانی اپوزیسیون، درگذشت "ندا آقا سلطان" تظاهرکننده ایرانی سال ۲۰۰۹ را تداعی می کند.
جنیزس کارمونا ۲۲ ساله، دانشجوی رشته جامعه شناسی، ملکه زیبایی ایالت کارابوبو و مدل لباس معروف، چهارمین قربانی خشونت های سیاسی جاری در ونزوئلا است که بطور گسترده ای به ویژه در کاراکاس، پایتخت این کشور ادامه دارد.
به گزارش شبکه های اجتماعی ونزوئلایی، یکی از تظاهرکنندگان به محض مشاهده به زمین افتادن جنیزس کارمونا، وی را بر روی دستان خود حمل کرده از یک موتورسوار خواست تا آنها را به بیمارستان برساند، اما علیرغم تلاش ده ساعته پزشکان برای نجات جانش، در نتیجه شدت خونریزی درگذشت.
روزنامه های رسمی ونزوئلا در نتیجه فشارهای دولتی از انعکاس خبر کشته شدن جنیزس کارمونا خودداری کردند، اما انتشار عکس های آغشته به خون وی در شبکه های اجتماعی در حالیکه توسط جوانی که ترک یک موتورسیکلت نشسته و تلاش دارد این قربانی خشونت های سیاسی را به بیمارستان برساند، حادثه کشته شدن "ندا آقا سلطان" بر روی سنگفرش خیابانی در تهران طی تظاهرات اعتراضی در سال ۲۰۰۹ ایران را برای بسیاری ها تداعی می کند.
به دنبال کشته شدن جنیزس کارمونا، معترضان مخالف نیکولاس مادورو، رئیس جمهور کنونی این کشور متحدتر شده از وی خواسته اند تا از قدرت کناره گیری کند.
به گزارش العربیه لئوپولدو لوپز، رهبر مخالفان در ونزوئلا، روز دوشنبه گذشته در شبکه تویتر از هواداران خود خواسته بود، روز سه شنبه دست به تظاهرات بزنند.

No comments:

Post a Comment