Saturday, October 10, 2009

Shame on Yahoo...!!!!




روزنامه "كوریره دلاسرا" ایتالیا در مطلبی با عنوان "یاهو، جاسوس ایران" مدعی شد : شركت اینترنتی "یاهو" اطلاعات مربوط به كاربران ایرانی خود را كه در جریان اعتراض های پس ازانتخابات نقش داشتند در اختیار مقامات ایرانی قرار داده است. 
به گزارش ایرنا، كوریره دلاسرا روز شنبه به نقل از سایت آمریكایی "Zdnet" نوشت: شمار اطلاعات ارائه شده توسط "یاهو" به مقامات ایران به حدود 200 هزار كاربر ایرانی می رسد. 
به نوشته این روزنامه ایتالیایی، خبر سایت اینترنتی"Zdnet" ابتدا توسط یك وبلاگ دانشجویی فارسی زبان منتشر شده بود كه پس ازگذشت چند ساعت شركت یاهو ضمن تكذیب آن، هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران را رد و برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاكید نمود.
كوریره دلاسرا اضافه كرد: به عقیده منابع ایرانی، یاهو این اطلاعات را دراختیار مقامات تهران قرار داد تا مانع فیلتر شدن سایت خود در ایران شود. 
این روزنامه همچنین مدعی شد: به عقیده منابع ایرانی، با توجه به اینكه مخالفین دولت ایران بگونه گسترده ای از شبكه اینترنتی برای فعالیت های مربوط به سازماندهی خود استفاده می كرد، مقامات مرتبط با این بخش در ایران سعی كردند با هدف جلوگیری از برگزاری و هماهنگی تظاهرات از سایت های گوگل و یاهو استفاده نمایند.
كوریره دلاسرا ادعا كرد: یاهو 200 هزار آدرس پست الكترونیكی خود را به شرط اینكه این سایت در ایران فیلتر نشود به تهران هدیه كرد. 
به نوشته این روزنامه، این خبر بار دیگر سایه ای بر یاهو و گوگل انداخت كه سابقه اطاعت پذیری از رژیم های غیردمكراتیك را دارند. 
كوریره دلاسرا افزود: فارغ از درستی یا نادرستی این خبر، باید یادآور شد كه یاهو و گوگل درگذشته نیز چنین اقدامی انجام داده و هر دو سایت با كشور چین درموردی مشابه به توافق رسیده بودند.
این روزنامه نوشت: سایت یاهو چند سال پیش درجریان زندانی شدن "ونگ ایكسیامنگ" و " شی تائو" دو تن ازمخالفان دولت چین نقش داشته و كار خود را با ذكر این جمله كه "ما طبق محدودیت های قانون محلی اقدام می كنیم" توجیه كرد.
در همین حال پس از ادعای روزنامه كوریره دلاسرا ،پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی "نوول اوبزرواتور" نوشت: شركت یاهو؛ اظهارات جنبش مخالفان دولت ایران را در مورد دادن اسامی 200 هزار وبلاگ نویس به دولت آن كشور ، تكذیب كرد. 
نوول اوبزرواتور روز شنبه نوشت: یاهو، روز جمعه اتهامات مطرح شده در یكی از وبلاگ های متعلق به مخالفان را كه این شركت را متهم كرده است، پس از انتخابات نام و اطلاعات 200 هزار تن از كاربران خود را در اختیار دولت گذاشته است، تكذیب كرد. 
نوول ابزرواتور در پایان افزود:مقامات شركت یاهو ضمن تكذیب هرگونه ارتباط اطلاعاتی با ایران برخط مشی خود پیرامون اعتقاد به حریم خصوصی افراد تاكید نموده و گفته اند كه ما جاسوس ایران نیستیم

No comments:

Post a Comment